Február utolsó napján megjelent a Rally Versenyek Szabályai 2024-es változata. A dokumentumot már nagyon várták a versenyzők.
Az RVSZ 2024 változáskövetéssel ellátott változata ezen a linken elérhető.
A változások közt az egyik legfontosabb pont az 1.9-es, amely az alábbi mondatot tartalmazza:
„A 2024 évi Országos Rally Bajnokságok színvonalas lebonyolíthatósága érdekében a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség promótert von be, aki szerződésben rögzített feltételek szerint végzi a bajnokságok támogatóinak felkutatását, bevonását, értékesítheti a vagyoni értékű jogokat.”
A promóterhez kapcsolódó konkrét intézkedést a 6.2-es pont tárgyalja, ennek első része a versenyautók belterében kialakítandó reklámfelületről szól.
„A promóter a versenyautó belterében 10 cm magas és 20 cm széles felület
biztosítását írja elő, elhelyezését úgy kell megválasztani, hogy a belső kamerás felvételeken jól látható legyen.”
Az előfutókkapcsán a szabályozás azt ajánlja, hogy a 0000, 000 és 00 rajtszámú járművek utcai járművek legyenek. A 0 rajtszámú járműnek minden esetben versenyautónak kell
lennie.
Változott a szabályozás a szervizparkra vonatkozó paragrafusok tekintetében is, és azt is előírták, hogy a versenyzőknek az adott verseny kezdetét megelőző 14. napig kell írásban (e-mailben) megrendelniük a gumiabroncs beszállító partnereknél, a versenyre igényelt gumiabroncsok mennyiségét és típusát.
A versenyek rendezői az Országos Rally Bajnokság keretein belül „Rally Show” kategóriát írhatnak ki, ennek részleteit is taglalja az RVSZ.
A futamok lebonyolításának szabályai is módosultak. Az ORB versenyeket két versenynapra kell tervezni és törekedni kell arra, hogy az első versenynapra a gyorsasági szakaszok 55-65 százaléka, a második versenynapra a 45-35 százaléka jusson.