1986-ban a Veszprém Rally már nem szezonzáró verseny volt a Magyar Rally Bajnokságban, azonban a bajnoki cím így is a roncsderbivé változott versenyen dőlt el.
1984-gyel és 1985-tel ellentétben már nem szezonzáró verseny volt a Veszprém Rally 1986-ban a magyar első osztályú bajnokságban, a murvás verseny helyet cserélt a Porán Rallyval a naptárban, így az utolsó előtti futam lett, és szeptember 5-6. között rendezték.
40 évvel ezelőtt a Veszprém Rallyn dőlt el az első osztályú rally bajnokság első helye
A 38 évvel ezelőtti hat futamos magyar bajnokságban Németh “Pempő” László, azzal a Renault 5 Turbóval állt rajthoz, melyet az előző években Ferjáncz Attila és dr. Tandari János vezetett, azonban 1986-tól Audi Quattro A2-re váltott a 10-szeres magyar bajnok, amivel az ERC-ben állt rajthoz és 1986 végén a bajnokság negyedik helyén zárt.
Pempő már a magyar bajnokság első versenyein igazolni tudta a papírformát Jójárt András navigálásával, az első négy versenyből nyerni tudott a Salgó Rallyn, a nagykanizsai ÁFÉMSZ Rallyn, valamint abszolút harmadik helyen célba érve megnyerte a Budapest Rallyn is a magyar értékelést. A fővárosi verseny ebben az évben Mitropa Kupa futam volt, a nemzetközi értékelést pedig a német Matthias Moosleitner nyerte Opel Mantával honfitársa, az Audi 80 Quattrot vezető Armin Schwarz előtt, míg Németh László a harmadik lett.
A második Veszprém Rallyn ünnepelte 10. abszolút bajnoki címét Ferjáncz Attila
Pempő egyedül a Mecsek Rallyn nem tudott nyerni a bajnokság első négy versenye közül, a pécsi rendezvényen Ranga László és Kurcz Árpád mögött a második helyet szerezte meg.
Az ötödik versenyen, mely a Veszprém Rally volt, azonban már akkora előnnyel rendelkezett a bajnokságban Németh László Ranga László előtt, hogy pécsi versenyzőnek a veszprémi és a szezonzáró miskolci Porán Rallyt is nyernie kellett volna, miközben Pempőnek komoly problémával kellett volna küzdenie mindkét versenyen.
A Veszprém Rally azonban a szezon egyik legdrámaibb rendezvénye lett, Németh László azonban már az első gyorsasági előtt kiállni kényszerült. Az Autó-Motor 1986. október 15-i számából kiderül, hogy Pempő Renault 5-sének egyik szelepállító csavarja már a rajt előtt eltűnt a motortérben, annak hiányában pedig a bajnoki éllovas nem merte beindítani a motort.
Az újság beszámolójából kiderül, hogy az utolsó előtti futam igazi roncsderbivé vált, gyakorlatilag még a célba érő versenyzők között is sokan sérült autóval látták meg az utolsó gyorsasági célját. A 70 fős mezőnynek pedig csak a fele tudta teljesíteni a versenyt.
Ugyancsak a kiesők közé került Ranga László is már a verseny elején, miután Lada VFTS-ük műszaki hibás lett, a kiesés következtében pedig behozhatatlan előnybe került Németh László, aki így első és egyetlen abszolút magyar bajnoki címét szerezte 1986-ban.
A Veszprém Rallyt végül Szabó Tamás nyerte Gergely Ferenc navigálásával a Bense István – Szalai Csaba és a Hutter István – Kedves István kettősök előtt, a verseny első hat helyét ladás versenyzők szerezték meg.