Igazán fordulatos versenynek lehettek szemtanúi 1993-ban az Esztergom Rallyra kilátogató szurkolók, hiszen előbb Ranga László szárnyalását, majd balesetét végül pedig bajnoki ünneplését láthatták.
Az Esztergom Rally 1993-ban az ORB negyedik versenyeként lett megrendezve, az augusztus végi időjárás pedig komolyan próbára tette a 67 párosból álló mezőnyt.
A szezon első három versenyén Ranga László és Büki Ernő szárnyalt és három győzelmet aratva már Esztergomban lehetőségük nyílt bebiztosítani az év végi elsőséget.
Az eredetileg aszfaltos verseny pályái a rengeteg eső miatt sok helyen igen sarassá vált, ami miatt több kisebb-nagyobb baleset is történt.
Az Esztergom Rally első napján Ranga László 52 másodperces előnyre tett szert Lanciájával a második helyen álló Ford Escortos Ferjáncz Attila-Tóth Csaba kettős előtt, így ekkor már szinte mindenki eldőltnek gondolta a versenyt és a bajnoki címet is.
A második nap reggele azonban komoly drámát tartogatott. Az eső ekkorra már elállt, azonban az aszfalt még nem száradt fel teljesen és az autók nagyon sokat csúszkáltak a nyálkás utakon.
Az Autó-Motor beszámolója szerint a nap első szakaszán Rangáék a cél előtt balesetet szenvedtek, ami során az autó alaposan összetört, azonban versenyben tudtak maradni. A pécsi párosnak sikerült eljutni a szervizcsapathoz, azonban így is késtek, amiért 30 másodperc büntetést is kaptak. A szervizcsapatnak sikerült helyrehoznia a Lancia sérüléseit, azonban a verseny élére a baleset és a büntetés miatt Ferjáncz Attila állt.
A magyar rallysport legeredményesebb versenyzője azonban így sem tudta beosztania előnyét, és a nap további folytatásában komoly támadásba lendülő Ranga végül 6 másodperc előnnyel megnyerte a versenyt, így bebiztosítva a bajnoki címet. Ranga László számára ez már az ötödik bajnoki elsőség volt, míg Büki Ernő számára a harmadik. A verseny harmadik helyét Faragó-Szabó András és Rack György Lanciával szerezte meg.
Az 1993-as bajnokságot Ranga László nyerte Ferjáncz Attila előtt, míg a harmadik helyen ifj. Tóth János zárt, aki Esztergomban nem állt rajthoz, mivel Toyota Celicája nem érkezett meg a versenyre.