30 évvel ezelőtt tért vissza Miskolc környékére a magyar rallysport első osztálya, és ezen a versenyen akár a bajnoki cím is eldölhetett volna, azonban a bajnokavatást ifj. Tóth János győzelmével elhalasztotta.
Miskolc központtal már szinte a magyar rallysport kezdete óta első osztályú rally versenyeket rendeztek, azonban az 1970-től 1979-ig tartó Bükk Kupa és az 1981–től 1987-ig tartó Porán Rally után 1994-ben elkezdődött a Miskolc Rally története is.
A 30 évvel ezelőtti verseny pedig nem is sikerülhetett volna izgalmasabban, hiszen Ranga László egy esetleges győzelemmel akár a bajnoki címet is bebiztosíthatta volna az 1. Miskolc Rallyn, mely a hét futamos bajnokság ötödik versenye volt.
Ehhez azonban ifjabb Tóth Jánosnak és miskolci navigátorának, Papp Györgynek is volt néhány szava.
A toyotás kettős ugyanis a verseny teljes egészében magabiztosan vezetve közlekedett és végül 58 másodperc előnnyel nyerni is tudtak.
Ranga László és Büki Ernő kénytelen volt a második helyezéssel beérni Miskolcon, miután elektromos hiba keletkezett a Lancia Deltában, majd még egy defektet is begyűjtöttek.
Az eredmény pedig azt jelentette, hogy csak a következő, pécsi Mecsek Rallyn tudta a baranyai kettős megszerezni a bajnoki címet, ami Ranga Lászlónak az utolsó, hatodik elsőség volt.
A Miskolc Rally harmadik helyét Ferjáncz Attila és Tóth Csaba szerezte meg Ford Escort Cosworth-al.