back to top
2024. november 22. 06:07

KezdőlapORBRanga László utolsó versenyautójával még 2022-ben is indultak rallyn

Ranga László utolsó versenyautójával még 2022-ben is indultak rallyn

-

Ranga László utolsó magyar versenyére 1997-ben, a Mecsek Rallyn került sor azzal az A-csoportos Subaru Impreza 555-tel, amit még ma is meg lehet találni Belgiumban. 

Ranga László a sikeres Lancia-korszak után Ford Escort Cosworth-al folytatta karrierjét 1995-ben, amivel még az 1996-os ORB szezon első három futamán is rajthoz állt, azonban mivel az autóval nem tudott igazán nagy sikert elérni a szezon negyedik futamától Subaru Impreza 555-re váltott. 

1996-ban ezzel az autóval szerezte egyetlen Miskolc Rally győzelmét (Miskolcon ez volt a második sikere, miután 1986-ban megtudta nyerni a Porán Rallyt), majd ezt a sikert az 1996-os szezonzáró Mecsek Rallyn is megismételte. 1997-ben, aktív versenyzői karrierjének utolsó évében pedig ugyancsak győzni tudott az A-csoportos Subaruval a Kassa Rallyn és a kisbéri Bábolna Rallyn is, utolsó magyar versenyén, a Mecsek Rallyn azonban a harmadik helyet tudta megszerezni. 

Ranga László 1997 végén még elindult az osztrák Semperit Rallyn, ami után visszavonult, az M226 WBW rendszámú és a #94.016-os alvázszámú Subaruval, mely a francia Cilti Sport tulajdona volt 1998-ban még a Montén is elindult Christophe Spiliotis, a monacói versenyző pedig egész évben ezzel az autóval versenyzett Franciaországban. 

1999-től jórészt francia versenyzők irányították az autót, így a 2000-es Montén Christophe Arnaud terelte. 

2005-ben Eric Mauffrey tulajdonába került az autó, aki egy évvel később megnyerte a Francia Amatőr Rallybajnokságot az Imrezával. 

Ezt követően az autóval 2008-ig nem versenyeztek, akkor azonban Matthieu Morel, majd 2015-ben a Joram Sport csapathoz került. 

Franciaországból pedig 2022-ben került Belgiumba, a MY Racing / MY Vintage csapathoz, ahol Xavier Baugnet és Jean-Pierre Delmelle még indult az az évi Rallye du Condroz-Huy versenyen, ahol bár vezették kategóriájukat az első nap végén, a második nap első szakaszán külső segítséget vettek igénybe, ezért kizárták őket. 

A magyar szurkolóknak oly emlékezetes autónak ez volt az utolsó versenye, azonban mivel a belga csapat honlapján továbbra is megtalálható, vélhetően továbbra is ők a tulajdonosok. 

Friss