A július 12-14. között rendezett Székesfehérvár Rally első végrehajtási utasítása szerint változott a lassítók kialakítása, és a versenyen az elemek érintését nem büntetik.
„A versenyen a terelők teherautó gumikból (min 80 cm magas oszlopban) és műanyag útelválasztó elemekből kerülnek kialakításra” – áll a dokumentumban.
Az MNASZ Rallysport Bizottságának június 21-i határozata a megoldást jóváhagyta, emellett azt is kimondja, hogy ” a terelők (lassítók) versenyautók által történő érintését, rombolását nem szankcionálja időbüntetéssel, ide nem értve a kikerülést.”
A verseny rendezője Lakatos Róbert kérdésünkre elmondta, hogy ő már a korábbi versenyein is ezt a szemléletet képviselte.
„Az általunk korábban szervezett versenyeken nem volatk jellemzőek a lassító büntetések Mi abban a szemléletben dolgoztunk, hogy ha a versenyző nem mozdítja el a lassító elemet, hanem csak hozzáér, akkor ne büntessük, mert lassítónként 10 másodperc a magyar versenyeken jelentős hátrányt jelent. Természetesen a lassító rombolásért továbbra is jár a büntetés.”
Nem csak a büntetés miatt nem érdemes elmérni a lassítókat, hanem azért sem, mert a teherautó gumik komoly károkat képesek okozni. A terelők külső részén a műanyag elemek használata viszont ezeket csökkentheti.
„Versenyzőbarát megoldást szerettünk volna, a korábban használt személyautó gumikat cseréljük a műanyag elemekre, azért, hogy ha valaki nagyon elméri, akkor inkább ezek sérüljenek, és ne az autó” – magyarázza Lakatos Róbert.
A Székesfehérvár Rallyhoz kapcsolódó további versenyzőket érintő kedvező hír, hogy a Historic nevezési díjak csökkentek.