Amikor legutóbb aszfalton rendezték meg a Székesfehérvár Rallyt, az utolsó métereken dőlt el az abszolút győzelem – hasonló izgalmakkal most is kiegyeznénk.
Öt év után újra aszfalton rendezik meg a Székesfehérvár Rallyt, a verseny pedig már itt van a nyakunkon, hiszen július 12–14-én következik az ORB negyedik futama. És hogy mire számíthatunk ettől a versenytől? Elsősorban sebességre.
Az elmúlt tíz év tíz leggyorsabb ORB-futamát tartalmazó listán négyszer is szerepel az aszfalton futott székesfehérvári verseny. A 2018-as megméretés egyenesen a második leggyorsabb volt a 133.1 km/h-s átlagsebességével, a harmadik a 2016-os kiadás (132.4 km/h), az ötödik a 2017-es verseny (131.6 km/h), de a 2019-es futamnak sincs szégyenkeznivalója a hetedik helyezése és a tempója miatt (129.6 km/h).
A legutóbbi, aszfalton megrendezett Székesfehérvár Rally ráadásul az utolsó métereken dőlt el, hasonló izgalmakkal most is kiegyeznénk. Öt évvel ezelőtt Vincze Ferenc és Hadik András küzdött egymással a győzelemért, végül 4.8 másodperc választotta el őket a célban…
Az ob eredetileg az áprilisi Miskolc Rally után Szombathelyen és környékén folytatódott volna, de a szervezők visszaléptek a viadal megrendezésétől, így hosszabb szünet után a Székesfehérváron és környékén kialakított aszfaltos pályákon gyűlt össze újra a mezőny június első hétvégéjén.
Vincze Ferenc és Bacigál Igor úgy érkezett meg a versenyre, hogy a szezon első két futamát megnyerte a párosuk a Skoda Fabia R5-össel, (ráadásul egy éve is a leggyorsabb volt ugyanitt), Hadik András és Kertész Krisztián pedig az ob címvédőjeként a győzelemért szállt harcba a Ford Fiesta R5-össel a finoman szólva is döcögős egri és miskolci kezdés után.
Nos, Hadikék alaposan összeszedték magukat a kissé szokatlan menetrend szerint lebonyolított megméretésre. Nagyjából másfél versenynapot foglalt magába a rendezvény, ugyanis szombaton kora délután kezdődhetett meg az első nagy menet Kőhányás és Pusztavám között, ezt a szakaszt kétszer teljesítették a versenyzők, majd következett a belvárosi szuperspeciál. Vasárnap kilenc (!) szakasz szerepelt a programban, úgyhogy a valódi izgalmak az utolsó napra maradtak.
Hadikék szombaton az élre álltak, de az 1.8 másodperces előny minden volt, csak jelentős nem. Ezzel együtt vasárnap is folyamatosan vezettek Vinczéék előtt, de a legnagyobb különbség valamivel több, mint hat másodperc volt kettejük között. Az menet közben egyértelművé vált, hogy az első hely a két páros között dől el, a többiek legfeljebb a harmadik pozícióért csatáznak – szoros összefüggésben azzal, hogy az ötödik gyorsaságin szervóhiba miatt Turán Frigyes minden reménye elszállt.
A tizenegyedik szakaszon aztán jött a dráma.
Mint kiderült, eleve ez volt az utolsó szakasz, mert az aszfaltra került hatalmas olajfolt miatt a tizenkettediket törölte a versenyigazgató. A mindent eldöntő oroszlányi szakaszon aztán Hadikék lassú defektet kaptak a jobb hátsó keréken, és bár nem jöttek rosszul három kerékkel sem, hiszen negyedikként fejezték be a szakaszt, annyit veszítettek az összetettben, hogy a valamivel több mint hat másodperces előnyből valamivel több, mint négy másodperces hátrány vált. A lyukas abroncs így a győzelmükbe került.
A hatalmasat menő Vinczéék így tripláztak, megnyerték az ob első három futamát, és később meg sem álltak a bajnoki címig, amit egy versennyel a vége előtt, a Mecsek Rallyn elért harmadik helyezéssel be is biztosítottak.
„A záró napon kilenc helyett végül nyolc szakasszal kellett számolnunk versenytempóban, melyeket úgy teljesítettünk, ahogy azt elgondoltuk és szerettük volna. Az utolsó gyorsasági azonban meghozta a nem várt fordulatot – nagyjából a szakasz felénél kaphattunk egy lassú defektet, amit rögtön még nem éreztem, az utolsó öt-hat kilométeren nehezítette meg inkább az autó irányítását, a célvonalat átlépve pedig már szinte gumi sem volt a jobb hátsó felnin. Bevallom őszintén, picit csalódott vagyok, hiszen végig eséllyel küzdöttünk a Székesfehérvár Rally első helyéért, azonban bizonyos tekintetben örülök, hiszen végre hazai terepen is meg tudtuk mutatni versenyképességünket, és hasznos bajnoki, illetve powerstage pontokkal gazdagodhattunk a bajnokság harmadik futamán” – nyilatkozta annak idején Hadik András.
Az idei versenyen nem lesz ott sem Vincze Ferenc, sem Hadik András, akik 2019-ben fejenként 6–6 szakaszgyőzelmet arattak a 11 gyorsaságin (nem elírás, egyszer holtversenyben nyertek). Ott lesz viszont az akkor harmadik helyen célba érő Velenczei Ádám, aki most a győzelemért száll harcba, de ehhez minden bizonnyal lesz néhány szava Német Gábornak és Turán Frigyesnek is.
FEHÉRVÁR RALLY, 2019
1. Vincze Ferenc, Bacigál Igor (Skoda Fabia R5) 1:03:37.8 óra
2. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) 4.8 mp hátrány
3. Velenczei Ádám, Zsiros Gábor (Citroen C3 R5) 31.7 mp h.