back to top
2024. július 08. 07:23

KezdőlapORBDráma és őrülten szoros befutó – ilyen volt a legutóbbi aszfaltos Székesfehérvár...

Dráma és őrülten szoros befutó – ilyen volt a legutóbbi aszfaltos Székesfehérvár Rally

-

Amikor legutóbb aszfalton rendezték meg a Székesfehérvár Rallyt, az utolsó métereken dőlt el az abszolút győzelem – hasonló izgalmakkal most is kiegyeznénk.

Öt év után újra aszfalton rendezik meg a Székesfehérvár Rallyt, a verseny pedig már itt van a nyakunkon, hiszen július 12–14-én következik az ORB negyedik futama. És hogy mire számíthatunk ettől a versenytől? Elsősorban sebességre.

Az elmúlt tíz év tíz leggyorsabb ORB-futamát tartalmazó listán négyszer is szerepel az aszfalton futott székesfehérvári verseny. A 2018-as megméretés egyenesen a második leggyorsabb volt a 133.1 km/h-s átlagsebességével, a harmadik a 2016-os kiadás (132.4 km/h), az ötödik a 2017-es verseny (131.6 km/h), de a 2019-es futamnak sincs szégyenkeznivalója a hetedik helyezése és a tempója miatt (129.6 km/h).

A legutóbbi, aszfalton megrendezett Székesfehérvár Rally ráadásul az utolsó métereken dőlt el, hasonló izgalmakkal most is kiegyeznénk. Öt évvel ezelőtt Vincze Ferenc és Hadik András küzdött egymással a győzelemért, végül 4.8 másodperc választotta el őket a célban…

Az ob eredetileg az áprilisi Miskolc Rally után Szombathelyen és környékén folytatódott volna, de a szervezők visszaléptek a viadal megrendezésétől, így hosszabb szünet után a Székesfehérváron és környékén kialakított aszfaltos pályákon gyűlt össze újra a mezőny június első hétvégéjén.

Vincze Ferenc és Bacigál Igor úgy érkezett meg a versenyre, hogy a szezon első két futamát megnyerte a párosuk a Skoda Fabia R5-össel, (ráadásul egy éve is a leggyorsabb volt ugyanitt), Hadik András és Kertész Krisztián pedig az ob címvédőjeként a győzelemért szállt harcba a Ford Fiesta R5-össel a finoman szólva is döcögős egri és miskolci kezdés után.

Fotó: Szabó-Jilek Ádám

Nos, Hadikék alaposan összeszedték magukat a kissé szokatlan menetrend szerint lebonyolított megméretésre. Nagyjából másfél versenynapot foglalt magába a rendezvény, ugyanis szombaton kora délután kezdődhetett meg az első nagy menet Kőhányás és Pusztavám között, ezt a szakaszt kétszer teljesítették a versenyzők, majd következett a belvárosi szuperspeciál. Vasárnap kilenc (!) szakasz szerepelt a programban, úgyhogy a valódi izgalmak az utolsó napra maradtak.

Hadikék szombaton az élre álltak, de az 1.8 másodperces előny minden volt, csak jelentős nem. Ezzel együtt vasárnap is folyamatosan vezettek Vinczéék előtt, de a legnagyobb különbség valamivel több, mint hat másodperc volt kettejük között. Az menet közben egyértelművé vált, hogy az első hely a két páros között dől el, a többiek legfeljebb a harmadik pozícióért csatáznak – szoros összefüggésben azzal, hogy az ötödik gyorsaságin szervóhiba miatt Turán Frigyes minden reménye elszállt.

A tizenegyedik szakaszon aztán jött a dráma.

Mint kiderült, eleve ez volt az utolsó szakasz, mert az aszfaltra került hatalmas olajfolt miatt a tizenkettediket törölte a versenyigazgató. A mindent eldöntő oroszlányi szakaszon aztán Hadikék lassú defektet kaptak a jobb hátsó keréken, és bár nem jöttek rosszul három kerékkel sem, hiszen negyedikként fejezték be a szakaszt, annyit veszítettek az összetettben, hogy a valamivel több mint hat másodperces előnyből valamivel több, mint négy másodperces hátrány vált. A lyukas abroncs így a győzelmükbe került.

A hatalmasat menő Vinczéék így tripláztak, megnyerték az ob első három futamát, és később meg sem álltak a bajnoki címig, amit egy versennyel a vége előtt, a Mecsek Rallyn elért harmadik helyezéssel be is biztosítottak.

Fotó: Vincze Ferenc

„A záró napon kilenc helyett végül nyolc szakasszal kellett számolnunk versenytempóban, melyeket úgy teljesítettünk, ahogy azt elgondoltuk és szerettük volna. Az utolsó gyorsasági azonban meghozta a nem várt fordulatot – nagyjából a szakasz felénél kaphattunk egy lassú defektet, amit rögtön még nem éreztem, az utolsó öt-hat kilométeren nehezítette meg inkább az autó irányítását, a célvonalat átlépve pedig már szinte gumi sem volt a jobb hátsó felnin. Bevallom őszintén, picit csalódott vagyok, hiszen végig eséllyel küzdöttünk a Székesfehérvár Rally első helyéért, azonban bizonyos tekintetben örülök, hiszen végre hazai terepen is meg tudtuk mutatni versenyképességünket, és hasznos bajnoki, illetve powerstage pontokkal gazdagodhattunk a bajnokság harmadik futamán” – nyilatkozta annak idején Hadik András.

Az idei versenyen nem lesz ott sem Vincze Ferenc, sem Hadik András, akik 2019-ben fejenként 6–6 szakaszgyőzelmet arattak a 11 gyorsaságin (nem elírás, egyszer holtversenyben nyertek). Ott lesz viszont az akkor harmadik helyen célba érő Velenczei Ádám, aki most a győzelemért száll harcba, de ehhez minden bizonnyal lesz néhány szava Német Gábornak és Turán Frigyesnek is.

FEHÉRVÁR RALLY, 2019
1. Vincze Ferenc, Bacigál Igor (Skoda Fabia R5) 1:03:37.8 óra
2. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) 4.8 mp hátrány
3. Velenczei Ádám, Zsiros Gábor (Citroen C3 R5) 31.7 mp h.

Friss