Győr környékén hihetetlenül népszerű helyszín a Rábaring, ennek megfelelően hatalmas tömeg nézte végig a II. WHB Győr Rally negyedik gyorsasági szakaszát, amelyet Csomós Mixi nyert meg, később a rajt után néhány méterrel megállt egy ORB2-es Lada VFTS.
Szombat délelőtt összefüggő kocsisor haladt a 82-es főúton Győrből kifelé – nyáron és ősz elején megszokott a látvány, elvégre ez az út vezet Győrből a Balaton felé. Ezúttal azonban az autók nagy része Écsre beérve azonnal jobbra indexelt, és a Rábaring felé vette az irányt, ahol a II. WHB Győr Rally negyedik gyorsasági szakaszát rendezték meg (meg majd késő délután a nyolcadikat is). A szakaszt versenyzői szemmel lehet szeretni – lásd Cseh Vili – és kevésbé szeretni – például Turán Frici –, azonban Győr környéki verseny elképzelhetetlen a megyeszékhely melletti kultikus pálya nélkül.
Az időjárás reggel ráijesztett a mezőnyre, azonban a negyedik szakaszon már nyoma sem volt a felhőknek, verőfényes napsütés és rengeteg szurkoló várta a mezőnyt, aki későn érkezett a nézői pontokra, az már csak mások válla felett tekintgethetett a Német Gábor által becsapósnak nevezett pálya irányába. Győrben imádják a Rábaringet, ami meglátszott az érdeklődésen. Ráadásul mindenki fegyelmezett volt, az egyetlen ember, akit félreintegettek a bokorból a rendezők, az ORB2-es mezőny előfutójaként korán megérkező, és a Historic versenybe belekukucskáló Gál Baba István volt… A Porsche egyébként szépen végigment, de a másik előfutót, a Szollinger Norbert vezette Lancia Delta Integralét úgy kellett levontatni a pályáról.
Csomós Mixiék népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, már a rajtnál drapériával várták őket a szurkolók, cserébe meg is nyerték a szakaszt. Turánék autója bedadogott a rajtnál, a pilóta nem is örült ennek, annál boldogabb volt viszont Ollé Sasa, aki az előző szakaszon telibe találta az olaszfalui hidat, de az autón ennek már nem volt nyoma, és jól is ment a gyorson. A mezőny azért megfogyatkozott, a Historic és az ORB2 rajtlistája is foghíjas volt az első három szakasz után. Majdnem Emődi Balázsék is lemaradtak a Historic rajtjáról, de még éppen beestek a záróautó előtt.
A szakasz legnagyobb drámája az ORB2-ben induló Endrődi László, Mezőfi Ádám párosé volt, amely alatt méterekkel a rajt után megállt a Lada VFTS. Megpróbáltak mindent, de az elektronikai hibát nem tudták elhárítani, így hosszas szerelés után levették a sisakot, és hívták a trélert (a nézők sportszerű tapsa közepette). A páros nem adta fel, Endrődiék vasárnap megpróbálnak szuperralizni, és a városi szakaszon keresztbe tenni a VFTS-t.
Kifejezetten jó volt látni, hogy a vasárnap versenyző ORB3-as mezőny jelentős létszámban felvonult a Rábaringen, és a szurkolók közül figyelte a versenyt.
„Pénteken megvolt a pályabejárás, a gépátvétel és a rajtceremónia, szombaton szünnapunk van, úgyhogy kijöttünk szakaszt nézni, és ahogy körbenéztünk, nagyon sok ORB3-as versenyző ugyanígy tett – mondta Toldi Tibor. – A hangulat nagyon jó, magának pályának is megvan a maga varázsa, a nézők nagyon kulturáltan viselkednek, mindenki normálisan viszonyul a szabályokhoz és a rendezőkhöz. Meglátjuk, milyenek lesznek a szakaszon vasárnap, szerintem változik ahhoz képest, amit mi felírtunk, mert a mezőny már végigment rajta, és még holnap is elmennek előttünk. Izgalmas lesz, az biztos!”
Az izgalmaknak azonban egyelőre még szombatra sincs vége a II. WHB Győr Rallyn.