Turi Tamás már korán elnyerte a szurkolók elismerését és szeretetét karrierje során, így a 2004-es Zemplén rally végén hatalmas ünneplésre került sor, amikor az egri versenyző megszerezte egyetlen abszolút bajnoki címét.
Turi Tamás nagyjából az 1980-as évek közepén kezdte ralis karrierjét és az egri versenyzőnek hamar sikerült felhívnia magára a figyelmet mind a szurkolók, mind pedig a versenyzőtársak között.
Turi a Rally2-es bajnoki cím után az ORB első osztályában is gyorsan sikeres lett, és 2000-ben Nissan Almera Kit Carról Toyota Corolla WRC-vel lépett az ORB legerősebb kategóriájába, ahol rögtön az első szezonja végén a harmadik helyet szerezte meg. A siker ellenére a következő szezon verseny nélkül telt számára, azonban 2002-ben ismét bizonyított és a Corollával a negyedik helyet szerezte meg a bajnokságban. 2003-ban viszont nem sikerült WRC-vel folytatnia karrierjét, így Mitsubishi Lancer Evo VI-tal az abszolút hatodik helyen zárta a bajnokság abszolút értékelését.
2004-ben viszont sokak örömére ismét WRC-be tudott ülni Turi Tamás és navigátora, Kerék István, mégpedig egy Skoda Octavia WRC-be, mellyel abban a szezonban Csehországban is versenyzett Karel Trneny, Martin Prokop, Jiri Volf, valamint a cseh nemzetiségű Szabó Viktor.
A 2004-es ORB-szezon pedig éppen Turi Tamás otthonában, Egerben kezdődött, ahol 15 másodperc előnnyel sikerült is legyőznie a Ford Focus WRC-vel induló bajnoki címvédő Benik Balázst és a 2000-es Budapest Rally után megszerezte karrierje második ORB-futamgyőzelmét.
Majd következett a Miskolc Rally és Turi Tamás még magabiztosabb sikert aratott, csaknem másfél perc előnnyel szerezte meg az első helyet Aschenbrenner György Evo VI-os Mitsubishije előtt. Ezen a versenyen Benik Balázs és Doromby Zoltán csupán a hatodik helyen ért célba.
A szezon harmadik versenyén, a Duna Alba Rallyn az első napon tragikus baleset történt, ami során egy ugrató után Tóth Tibor és Szabó József a nézők közé csúszott Mitsubishijével és halálra gázolta a nézőként jelen lévő versenyzőtársukat Schleider Ferencet.
A tragédia ellenére a verseny folytatódott, és ettől a futamtól Turiék kisebb hullámvölgybe kerültek, hiszen a Székesfehérvári hatodik helyet Szombathelyen negyedik eredmény, majd Veszprémben kiesés követte. Eközben Benik Balázs Székesfehérváron nyerni tudott, majd ASI zárt az első helyen Szombathelyen, míg Herczig Norbert volt a leggyorsabb Veszprémben.
Az utolsó három verseny előtt így szorossá vált a bajnokság, különösen a Budapest Rally után, ahol ismét Herczig nyert ASI előtt, míg Turi harmadik lett, Benik Balázs azonban csak hatodik helyen ért célba.
A Mecsek Rallyn azonban ismét minden összejött Turi Tamásék számára, akik ismét nyerni tudtak ASI, Herczig Norbert és Benik Balázs előtt.
A szezonzáró Zemplén Rally előtt ASI 90 pontot szerezve vezette az ORB-t, Turi 88, Benik 87, míg Herczig 74 ponttal rendelkezett.
A szezonzárót így hatalmas várakozás előzte meg.
A zempléni pályákon azonban ASI végül nem ért célba az A8-as Mitsubishivel, a győzelmet pedig 27.4 másodperc előnnyel Turiék szerezték meg Benikék és Herczigék előtt, így Turiék első abszolút bajnoki címüket ünnepelhették 2004. október 24-én délután.
Sok versenyző és a szurkolók többsége szerint is Turi Tamás több bajnoki cím megszerzésére is képes lehetett volna, végül csupán 20 évvel ezelőtt tudott az ORB élén zárni, ugyanakkor bajnoki dobogó 2007-ben (2. hely), 2010-ben (3. hely) is összejött még. Kerék István ugyancsak ekkor tudott navigátorként abszolút bajnoki címet ünnepelni eddigi karrierje során.