Célba ért a Zemplén Rally Historic-mezőnyében Ripszám Ernő a Trabant P601-essel, ami megkoronázta neki a szezonzáró versenyt.
A Zemplény Rally minden szakaszán a Historic-mezőny végén jött, jócskán lemaradva a többiek mögött. Versenytárs nélkül, mert egyedül indult az E1-es kategóriában. Volt kalandja, műszaki hibája, de azért ne sajnáljuk. Célba ért, és hatalmas ováció fogadta, amerre csak járt – Ripszám Ernő és Kispataki Gábor Trabant P601-ese a szezonzáró verseny üde színfoltja volt.
„Mivel egyedül voltam, nem volt ellenfél, de azt hiszem, szép teljesítmény tizenhét gyorsaságit teljesíteni. Volt egy kis problémánk, amit sikeresen megoldottunk az egyik gyorsaságin – mondta a RallyCafénak Ripszám Ernő. – A nézők nagyon lelkesek voltak, biztattak, támogattak minket. Úgy vettem észre, hogy nagyon nagy az a tábor, ami még szereti a Trabantot. Találkoztunk olyan szurkolóval, akinek Trabant-jelvény volt a lábára tetoválva.”
A Trabant P601-es a Historic tizedik helyén jött be a célba, ebből már kitalálhatják, hogy a kategóriában mindössze tízen fejezték be a versenyt, többek között Wirtmann Ferenc vagy éppen a visszatérő Zsírpapa is kiesett (az utóbbi kedvét ez semennyire sem rontotta el). Önmagában a célba érés sem volt kis fegyvertény az idei Zemplén Rallyn.
„Nagyon jó élmény volt, főleg, hogy hosszú idő után végre sikerült célba érni. Többéves kísérletezés és próbálgatás után jutottunk el idáig – értékelt a már a 70-es évek végén is Trabanttal versenyző Ripszám Ernő. – A Trabant egyrészt nagyon egyszerű, másrészt nagyon komplikált jármű, és mindig van valami vele, amire nem is gondol az ember. Az anyagok már nagyon régiek, és kiszámíthatatlan hibák jönnek elő, nem lehet úgy felkészülni, hogy azt mondanám, minden rendben van. Én ezzel együtt megmaradok a Trabantnál, meglett volna a lehetőségem, hogy más autóra váltsak, de nem teszem, már csak a nosztalgia miatt is kitartok.”