back to top
2025. április 02. 10:09

KezdőlapORBFerjáncz Attila 29 éve emlékezetes versenyen aratta utolsó győzelmét az ORB-ben

Ferjáncz Attila 29 éve emlékezetes versenyen aratta utolsó győzelmét az ORB-ben

-

Igazán fordulatos és drámai pillanatokat tartogatott az Esztergom Rally 1996-ban, a szezonnyitón Ferjáncz Attila karrierje utolsó futamgyőzelmét aratta a hazai bajnokságban, mégpedig a 36. helyről fellépve.

Az 1996-os ORB-szezon március 29-31. között az Esztergom környéki pályákon kezdődött, a 78 nevező párosra 16 gyorsasági és 117 km versenytáv várt.

A versenyt ifj. Tóth János és Gergely Ferenc kezdték a legjobban az ST205-ös Toyota Celicával, és az első nap minden szakaszát megnyerve magabiztos előnnyel zártak az élen a nyitó napon. Csakhogy a nap végén a verseny felügyelői 5 perces büntetést adtak a bajnoki címvédőnek, mivel egy pályán hibáztak egy időellenőrző ponton. A büntetés miatt több, mint harminc helyet vesztett a toyotás kettős, ám nem emiatt adták fel a versenyt, hanem a második nap második szakaszán kigyulladt autójuk egy elektromos vezetéke, így a pálya szélére kényszerültek.

Ifjabb Tóthék kiesésével Ranga László és Büki Ernő álltak a verseny élére Ford Escort Cosworth-al, ráadásul komoly előnnyel, amit szinte gurulással is őrizni tudtak, volna. A pécsi páros több, mint kétperces előnnyel várhatta a hétvége utolsó szakaszát, ekkor azonban autójuk műszaki hiba miatt lerobbant, Rangáék pedig szintén kiállni kényszerültek.

A versenyt végül Ferjáncz Attila és Tóth Csaba nyerték ugyancsak Ford Escort Cosworth-al, akiknek ugyancsak mozgalmas versenyük volt. Az örökös magyar bajnok autójában ugyanis még a verseny első szakaszán elromlott a turbó, ami miatt csak a 36. idővel értek célba. A magyar ralisport legeredményesebb versenyzője azonban nem adta fel a probléma után sem, folyamatosan jó időket autózva küzdötte vissza magát az élmezőnybe, majd a záró szakasz után az élen találta magát a fordos páros. Azonban a záró szakasz után sem lehetett még boldog Ferjáncz Attila és Tóth Csaba, mivel autójuk bal első felfüggesztése komoly sérülést szenvedett, ami miatt kérdéses volt, hogy elérnek-e az Esztergomi Széchenyi térre. Végül a szerelőknek sikerült helyrehozni a problémát, így a budapesti páros nyerte az ORB-szezonnyitót. Ma már tudjuk, hogy Ferjáncz Attila ekkor szerezte utolsó bajnoki futamgyőzelmét, mivel a szezon következő versenyein egyaránt nem tudott célba érni, majd 1997-ben már Renault Megane Maxival zárta eredményes karrierjének utolsó szezonját.

Az esztergomi versenyen Tóth Gili Ferenc és Csökő Zoltán 8 másodperc hátránnyal ért célba a második helyen Audi S2-vel, míg a harmadik helyet az N-csoport győztese, Vizin László és Gönczi László szerezték meg Ford Escort Cosworth-al 12 másodperc hátránnyal.

A verseny történetéhez tartozik, hogy az ötödik gyorsaságin Szeleczky Tamás és Tóth Imre N-csoportos Fordja kigyulladt és porig égett, míg a második szakaszon egy autó csúszott a nézők közé, ahol egy nézőt elsodort, azonban szerencsére sérülése nyolc napon belül helyre jött.

Friss