Turán Frici és Zsiros Gábor Škoda Fabia RS Rally2-re váltott, az első benyomások pedig bizakodásta adtak okot a párosonak.
Aki figyelmesen böngészte végig a hétvégi Diósgyőr Rally nevezési listáját, az már felfedezhette, hogy Turán Frigyes és Zsiros Gábor Škoda Fabia RS Rally2-vel nevezett a versenyre, vagyis lezárult egy korszak a páros életében. A márkaváltást már előrevítette, hogy Turán Frici a Mikulás Rallyn Škodát vezetett Bacigál Igorral a jobb egyben, és kedvező tapasztalatokat szerzett.
Búcsú a Volkswagen Polótól – új kihívások a Škodával
„Öt sikeres közös év után elválnak útjaink a Volkswagen Polóval, amellyel számos emlékezetes futamot teljesítettünk. Az autó Franciaországban folytatja útját, mi pedig izgatottan várjuk itthon az új szezon kihívásait a Škodával, ami a legmodernebb fejlesztésekkel érkezik a versenypályára. Az egyik szemem sír, a másik nevet, megható volt a búcsú, hiszen rengeteg közös emlék köt minket a Polóhoz, de itt az új év, jönnek az új kihívások. Nagyon várjuk, hogy mit tudunk kihozni a Skodából” – mondta Turán Frici.

Az első teszt – ígéretes kezdet
A csapat már túl van az első aszfaltos teszten a Škoda Fabia RS Rally2-vel. Friciék a teszt során egy keskeny, gyors, felhordásos útszakaszon gyűjtöttek tapasztalatokat, és bár a tapadás nem volt ideális, értékes adatokkal gazdagodtak az autó beállításaihoz. A XiQIO Racingnek köszönhetően – amely az autót biztosítja – tudtak az autó beállításain finomítani és nagyon elégedetten zárták az első közös napot.
„A Škoda motorja nyomatékosabbnak tűnik elsőre, és a hátsó futóműve is rendkívül korszerű. Ez egy 2024-es fejlesztésű autó, amivel tavaly még Jan Kopecký autózott, minden utolsó frissítéssel felszerelve. Ha eddig volt is technikai hátrányunk, az most el fog tűnni a pályán! A kérdés nyilván az hogy milyen gyorsan tudunk az új autóval barátságot kötni, de az első benyomások mind az autóval, mind a csapattal optimizmusra adnak okot” – tette hozzá Turán Frici.

„Navigátorszempontból is nagyon jók az eddigi tapasztalatok a Škodával. Még a verseny előtt finomítanunk kell az üléspozíciót, de már most is kényelmes volt a teszten. Frici már az első méterek óta jól kezelte az autót, úgy gondolom, nem lesz probléma beleszokni a verseny kezdetéig. Persze sok kilométert kell még vele gyűjtenünk, hogy ugyanolyan bátran autózzunk majd vele, mint a Polóval” – mesélte az első élményeiről Zsiros Gabi.
Diósgyőr Rally – 2 nap, 10 gyorsasági szakasz
„Tavaly egy tízmásodperces időbüntetés miatt csúsztunk le az első helyről, így a második helyen zártuk a Diósgyőr Rallyt. Az idén szeretnénk gyorsan és eredményesen autózni, erős lesz a mezőny, de úgy gondolom, hogy minden esélyünk megvan egy szép szezonnyitásra” – mondta a várakozásiról Turán Frici.
„Alapvetően szeretjük a Miskolc környéki ikonikus pályákat, mindig jó érzés a Bükkben versenyezni. A pályák szinte ugyanazok, mint tavaly, vérbeli ralipályák, ahol minden évben izgalmas verseny zajlik. Optimistán várjuk a jövő heti megmérettetést” – zárta Zsiros Gabi.
A kétnapos aszfaltos verseny összesen tíz gyorsasági szakaszból áll, az ORB mezőnyének összesen 127,4 kilométert kell teljesítenie. A szezonnyitó pénteken kezdődik a hivatalos rajtceremóniával, majd szombaton Bükkszentlászló és Garadna vár a versenyzőkre két körben, és a napot a sátai szakasszal zárják az indulók. A vasárnapot Borsodbóta nyitja, majd Mályinka és Bükkszentkereszt következik két körben.
