Ifj. Tóth János és Tóth Imre nyomában csupán az első napon tudott maradni Turi Tamás és Papp György, végül magabiztosan nyerték Tóthék a 2000-es szezonnyitó Esztergom Rallyt.
A 2000-es ORB-szezon április 7-9. között Esztergomban vette kezdetét, ahol 14 gyorsasági szakasz és 122 km versenytáv várt a 113 nevezőre.
A rajthoz állók közül hárman is WRC-vel álltak, volna rajthoz. A feltételes mód azért is indokolt, mert bár ifj. Angyalfi Károly és Büki Ernő is indult volna a szezonnyitón, végül a Ford Escort WRC motorja már az autószállító trélerről való legurulás után hengerfejes lett. Az autót végül a MOL Rally Team csapata képes volt megjavítani, a rendezvény prológján még nem tudtak volna elindulni a javítás miatt. A néző csalogató szakasztól való távolmaradásra engedélyt kért ugyan a csapat, a felügyelők ezt nem fogadták el, így az autó megjavítása után már indulhatott is haza a teljes csapat.
A Molos csapat ugyan nevezte 1998 és 1999 abszolút bajnokát, Kiss Ferencet a versenyre, később azonban Ranga László Angyalfinak adott lehetőséget, Kiss Ferenc pedig támogatók hiányában nem tudott elindulni Esztergomban.
A szezonnyitón így két WRC állt rajthoz ténylegesen, ifj. Tóth János és Tóth Imre, valamint Turi Tamás és Papp György is egy-egy Toyota Corollával indult.
A versenyt aztán Turiék kezdték a legjobban, a második szakasztól azonban ifj. Tóthék kezdték diktálni a tempót, az első nap végén azonban csak 5 másodperc döntött Janikáék javára.
A második napon azonban már murvás pályákon folytatódott a csata, amiken aztán ifj. Tóth Jánosék jóval gyorsabbak voltak, mint riválisuk, így fél 30 másodperc előnnyel nyertek Esztergomban, és győzelemmel búcsúztak a Toyota Corolla WRC-től, amit a második futamtól már Peugeot 206 WRC-re cseréltek.
ifj. Tóth János 1992-ben kezdett Toyotákkal versenyezni, először Celicával, majd 1998-tól Corolla WRC-vel, előbbivel 16, utóbbival összesen hat versenyt tudott nyerni, összességében pedig három bajnoki címet szerzett a japán márkával.
A két WRC-s párost id. Érdi Tibor és Varga István követte a harmadik helyen Subaru Impreza 555-tel.
A szezon későbbi részében az ifj. Tóth – Tóth páros dominált és megnyerte a bajnokságot, míg a második helyen Érdiék zártak Turiékat megelőzve.
A #TheLepoldMedia összeállítása az esztergomi szezonnyitóról.