Már a ROC-on bemutatkozott a Nitro RX második szezonjának elektromos autója, amit a szervezők a „világ legerősebb rallycross autójának” neveznek.
A First Corner építette meg az FC1-X-et az Extreme E-ben is szerepet játszó QEV Technologies segítségével. 1070 lóerős – 800 kW-os – teljesítménnyel és 1100 Nm-es nyomatékkal jellemezték az új járművet, ami 1,4 másodperc alatt éri a 60-as tempót.
A korábbi modellekhez képest a kezelhetőség javítása miatt új és hosszabb lengéscsillapítót tettek az autóba. Ezenkívül pedig mind a négy kerékhez egy-egy – BEV által kifejlesztett – akkumulátor gondoskodik az erő leadásáról.
Ez az autó a ROC után majd a Nitro Rallycrossban szerepel, ami a legnagyobb amerikai bajnokság a szakágban. Travis Pastrana alapította a sorozatot, amit az első szezonban meg is nyert csapattársa, Scott Speed és Timmy Hansen előtt.
„Az FC1-X-szel az volt a célunk, hogy a lehető legjobb rallycross autót hozzuk létre. Egy olyat, ami minden másik versenygépnél erősebb, és kitart addig [az akkumulátor], hogy alkalmas legyen a Nitro Rallycrossra. Nagyobb a nyomatéka, a gyorsulása és végsebessége is, mint bármelyik benzines Supercarnak.” – utalt a WRX eddigi legnagyobb osztályára.
„Ez agresszívabb versenyzést tesz majd lehetővé nagyobb kihívást jelentő pályákon. Tetszeni fog a versenyzőknek és a szurkolóknak is. 2022 nagyon király lesz.”
A ROC keretein belül egy demó kört ment az autó, de Stig Blomqvist Audi S1 quattrójával szemben alul maradt a jégen.