szerda, június 29, 2022
KezdőlapRXIfj. Ficza Ferenc visszatér a rallycrosshoz - a legnehezebb ellenfelet nézte ki...

Ifj. Ficza Ferenc visszatér a rallycrosshoz – a legnehezebb ellenfelet nézte ki magának

-

- Advertisement -

2018 után újra a hazai rallycross bajnokságban versenyez ifj. Ficza Ferenc, aki ezúttal az STC-2000 kategóriában indul az EAK M-Sport csapattal. A cél most a győzelem, még úgy is, hogy az egyik legkeményebb ellenféllel kell megküzdenie.

Szimulátoros és pályaautós sikerek után újra rallycrossban indul ifj. Ficza Ferenc. A 2018-as szezonban az MX-5 Kupában második helyen végzett a pilóta, akkor Benyó Mátéval vívott nagy csatát és végül 3 pont különbséggel lett második. Utána kihagyott egy évet, szimulátor bajnokságot nyert, majd az ESET V4 Kupában indult egy BMW-vel. A rallycrosstól azonban nem szakadt el, idén is ott volt a szezonnyitón, és mint utóbb kiderült, érdemes volt elutaznia a Rabócsirngre, mert ott dőlt el, hogy ebben az évben is versenyezni fog.

- Hirdetés -

„Máriapócson találkoztam Kovács Emillel, akivel régi az ismeretségünk. Ott kezdtünk beszélgetni, és Emil mondta, hogy jó lenne egy közös év a rallycrossban. Utána már minden nagyon gyorsan történt, a versenyt követő héten gyakorlatilag meg is állapodunk. Nagyon örültem, mert másképp nem lett volna lehetőségem versenyezni ebben a szezonban” – mondta ifj. Ficza Ferenc.

A történet hátteréhez tartozik, hogy Fecó egyik tanítványa a Máriapócson győztes Vámosi Tibor, akinek régi ellenfele az a Nagy Biggy Róbert, aki az EAK M-Sport színeiben indul. Ellenfélből így lesz csapattárs, de ez nem szokatlan, hiszen a hazai rallycrossban általában remek a hangulat, és mint a példa is mutatja, az ellenfelek tisztelik, becsülik egymást.

- Advertisement -

„A kategória kiválasztásánál szinte minden szóba jött a Magyar Kupa 1600 felett. A legfontosabb szempont az volt, hogy az autó ütőképes legyen a mezőnyben. Végül erre az STC-2000-res Peugeot 208-ra esett a választás. Tavaly Held Zoli ment az autóval, aztán Csucsuhoz került, és tőle kaptuk meg ilyen rövid idő alatt” – részletezte Fecó az autó és kategória választást.

Arra a felvetésre, pedig, hogy ezzel a mezőny egyik legnagyobb ellenfelét is megkapta, meglepően reagált.

Kirázott a hideg, ahogy ezt kimondtad” – vallotta be őszintén. „Nekem nagyon régi vágyam, főleg amióta aktívan részt veszek a rallycross hétvégéken, hogy Castorallal megmérkőzzek. Nyilván az elsőkerekes múltam miatt olyan kategóriában van esélyem, ami elöl hajt. Ez szempont is volt a választásnál. Castoral régóta megy a magyar bajnokságban, és ugyan hosszú ideje figyeltem, de mióta tanítok, jobban benne vagyok a rallycrossaban és most látom igazán, hogy mennyire kemény ellenfél. Az motivál, hogy a bajnokságban még nem verte meg senki. Egy-egy futamon legyőzték már, de év végén mindig övé volt a cím. Szerintem nagy esélyünk van, még úgy is, hogy elsőkerekes autóval 2017-ben mentem utoljára. Biztos, hogy vissza kell szokni, tesztelni sem tudok Monor előtt, de új pályára megyünk, ami segíthet. Az autóismeret viszont mellette szól” – mondja nevetve Ficza Feri, majd a kicsit tovább árnyalja a képet. „De nem csak Castoral lesz nagy ellenfél, hanem mindenki a kategóriában. Idén nagyon erős a mezőny, jó versenyzők, jó autókkal mennek. Ismersz pár éve, tudod, hogy nyerni akarok már az első hétvégén, de reálisan nézem a dolgokat, így az első hétvégén a dobogónak is örülnék ebben a nagyon erős STC-2000-ben.”

A cél tehát világos, meg kell próbálni itthon tartani az STC-2000 bajnoki címét, azt, ami évek óta cseh kézben van. A nemes célhoz persze minden segítség jól jön. Arra a kérdésre is gyorsan jön a válasz, hogy van e még hely az autón újabb támogatóknak.

„Igen, persze, hogy van. Mindent szívesen fogadunk. A mai gazdasági környezetben nem könnyű versenyezni, nem egyszerű összerakni a hátteret, így minden támogató duplán számít. Ezért is vagyok nagyon hálás Emilnek, hogy megadta a lehetőséget, hogy versenyezhessek.”

Ficza RX
foto: EAK M-Sport

Végül szó esik az autóról is, amit Feri ugyan még nem tudott kipróbálni, de elméletben már elég jól felkészült belőle.

Ha a gyengébbik motor van benne, akkor az is 240 lóerős. Becker hat sebességes szekvenciális váltó van benne. Két áttételünk lesz hozzá, egy rövidebb és egy hosszabb. Komoly gátlók vannak alatta, és az első futómű is nagyon magas színvonalú. Sokat várok az autótól, és próbálok minél jobban készülni fejben, addig is, amíg elindulhatok az első körre.”

„Mióta kiderült, hogy mehetek, nem igazán tudok aludni. Újra visszajött az az adrenalin, ami kimondhatatlanul jó érzés. Nincsenek rá szavak, hogy mennyire várom már ezt a hétvégét” – árulja el Ficza Feri.

Várjuk már mi is, hogy a hétvégén Monorierdőn, az M-Ringen visszatérjen a magyar autósport egyik legnagyobb tehetsége.

Ficza RX
foto: EAK M-Sport
- Advertisement -
SourceRallycafe

Friss