2024. április 25. 09:48

KezdőlapRXHeidfeldnek tetszett a rallycross

Heidfeldnek tetszett a rallycross

-

Nick Heidfeld a hétvégén úgy érkezett a Circuit de Barcelona-Catalunya-ra, hogy nem volt ralikrosszos tapasztalata, és több mint négy éve nem ült versenyautóban. Nem tartott sokáig, hogy felvegye a ritmust és élvezte a versenyzést.

A második előfutamig tartott a tanulási fázis. Végül is ez egy nem olyan meglepő egy olyan versenyzőtől, aki 13 alkalommal állt a Forma-1 dobogóján, nyolcszor a Forma-E-ben, és kategóriát nyert a Le Mans-i 24 óráson.

Ugyanakkor az eddigi tapasztalatait pályaversenyeken szerezte. A kétféle talajú rallycross az állandóan változó pályaviszonyokkal valami egészen más, eddig ilyennel még nem találkozott. Nick Heidfeld bevallotta, hogy nehezebbnek találta a dolgát, mint azt eredetileg várta, a szombat délelőtti szabadedzéseken több mint két másodperccel lemaradt a legjobbaktól, de nem csüggedt, fokozatosan haladt előre és javította köridejét. A második futamban mindössze kilenc tizedmásodpercre faragta a hátrányt, egy szintre került Patrick O’Donovannal, aki a legutóbbi két forduló győztese volt, és alig 3 tizedmásodperccel maradt el a bajnoki címet megszerző Viktor Vranckxtól. 

Nagyon élvezem” – mondta széles mosollya szombat este Heidfeld. „Teljesen más típusú versenyekről érkezve az autót nyilvánvalóan kihívást jelent vezetni, és a színvonal is magas. Amikor a rajtrácson ültem és vártam ma rajtokat, éreztem, hogy a szívem gyorsabban kalapál, úgy mint előtte oly sok éven át, és nagyszerű, hogy visszatért ez az érzés.”

„Az első edzésen volt néhány problémám, ami két-három körbe került, és ha amúgy sem jut sok pályaidő, az nagyon tud fájni. Két másodpercces tempóhátrányom volt, így az előfutamokon úgy döntöttem, hogy egy kicsit visszafogom magam a rajtnál, és csak követem őket, mert nem akarok útban lenni, és nem akarok felelősséget vállalni azért, hogy másnak tönkretegyem a versenyét. Semmit nem nyertem volna azzal, ha bekapcsolódok a csatákba, viszont sok vesztenivalóm is lehetett volna” – magyarázta a német.

foto: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

„Tudtam, hogy sokkal előnyösebb lenne egy tiszta verseny, megnézni, mit csinálnak a többiek, és megpróbálni megtalálni a tempót. Annak ellenére, hogy mindkét szombati előfutamon az utolsó helyen végeztem, viszonylag boldog vagyok, mert látom a fejlődésemet. Remélhetőleg vasárnap kezdhetem kicsit felvenni a küzdelmet az elöl lévő srácokkal.” 

A taktika jó volt. A harmadik előfutamon újra jó köröket autózott Heidfeld, majd a progression race-en ötödik hellyel mutatta meg, hogy mennyire gyorsan tanul.

Az első elődöntőben azonban rá kellett jönnie, hogy a rallycross csapatsport is, és a taktika is fontos. Hiába futotta meg a leggyorsabb köreit a hétvégén, a megfelelő jokertaktikát még meg kell tanulni, és egy jó sportterre is szüksége van, ha a jövőben újra visszatér a rallycross pályákra.

Nick Heidfeld számára nem új az RX2e autók elektromos hajtása. A Formula E-ben szerzett tapasztalatait a Pininfarinánál hasznosította az utóbbi években. A Battista Hypercar fejlesztésében vett részt, a kezdetektől a gyártásig dolgozott az 1900 lóerős sportkocsin.

Heidfeld RX
foto: fiaworldrallycross.com

 

Friss