2024. április 26. 14:32

KezdőlapRXMarklund azon dolgozik, hogy visszatérjen a World RX mezőnybe

Marklund azon dolgozik, hogy visszatérjen a World RX mezőnybe

-

A rallycross Európa-bajnok Anton Marklund teljesített küldetésként jellemezte a FIA rallycross világbajnokságra visszatérését Németországban, és minden erejével azon dolgozik, hogy 2023-ban teljes programmal versenyezzen a World RX-ben.

Az Euro RX1-es kategóriájában elért harmadik Európa-bajnoki címének megszerzése után Marklund csatlakozott a Muennich Motorsporthoz a nürburgringi szezonzárón, hogy René Münnichet helyettesítse a SEAT Ibiza RX1e-ben.

A svéd már a kezdetektől fogva hangsúlyozta, hogy számára ez egy tanulási lehetőség lesz, mivel korábban soha nem versenyzett elektromos autóval. A hétvégéje elég rosszul indult – egy pályaelhagyással a SuperPole-on és a második előfutamban egy összecsapás Gustav Bergströmmel, ami eltiltással járt – ám vasárnap már sokkal erősebb napon volt túl.

A negyedik leggyorsabb időt futotta a reggeli edzésen, mindössze egy tizedmásodperccel maradt el a Hansen fivérektől. Később a progression race-en és az elődöntőben is a kilátással akadt gondja, de mint magyarázta, soha nem az eredmény volt az elsődleges szempont.

„Őszintén szólva, ez egy kihívásokkal teli hétvége volt, ugyanakkor nagyon érdekes és nagyon szórakoztató is. Tudtuk, hogy nem leszünk az élmezőnyben, de ez nem az eredményeken múlott. Mindenekelőtt tapasztalatszerzési lehetőség volt, mert rengeteg tanulnivalóm volt, és a rallycross hétvége pörgős ritmusa mellett soha nincs sok idő a megfelelő elemzésre” – mondta Marklund.

Marklund, Bergström, Cicherit, Hansen
foto: @World / Red Bull Content Pool

„Sok különbség van az elektromos és a belsőégésű motoros autók között is, amit korábban megszoktam a versenyzésben. A gyorsulás és kanyarkijárati sebesség teljesen más volt, és nem lehet egyszerűen másolni és beilleszteni a beállításokat, hanem új megközelítést kell alkalmazni. Ez bizonyos szempontból majdnem olyan, mintha a nulláról indulnánk, ami nagyon izgalmas.”

„Dolgoznunk kellett az egész hétvége alatt, és az ALL-INKL srácok örömmel fedezték fel az autó változásait – minden alkalommal, amikor kimentünk a pályára, újabb beállításokat használtunk.”

„Szombatról vasárnapra mindent fenekestül felforgattunk, hogy meglássuk, hogyan reagál a SEAT egy másik filozófiára, és nagyon tetszett, amilyennek vasárnap reggel éreztem az autót. Ez a warmup negyedik leggyorsabb idejében is megmutatkozott – erre nagyon büszke voltam, mert bebizonyította, hogy mit tudunk elérni, és igazolta a mindenki által végzett kemény munkát” – magyarázta Marklund.

Anton Marklund
Anton Marklund – foto: @World / Red Bull Content Pool

„Egyértelmű, hogy a sebességünk nem volt a legjobb a versenyeken, de ennek nagyrészt az volt az oka, hogy nem volt tartalék szélvédőnk, és a forgalomban folyamatosan telszórták kaviccsal. A progression race és az elődöntők idején már a nap is nagyon alacsonyan járt, ami még jobban megnehezítette a kilátást, így úgy döntöttünk, hogy inkább biztonságosra játszunk, mintsem felesleges kockázatot vállalunk.”

„Összességében azonban nagyon elégedett vagyok azzal, amit elértünk. Csak tíz pilóta vezette ezeket az új autókat a világbajnokságon. Emiatt ez még mindig egy nagyon exkluzív klub, és közéjük tartozni sokat ér a piacon, és azt jelenti, hogy ha jövőre sikerül megszereznem a World RX ülést, tudni fogom, mire számítsak. Minden erőnket beleadva dolgozunk a  2023-as szezonon, és bár jelenleg nincs igazán nyitva ajtó, továbbra is kopogtatni fogok mindegyiken, és meglátjuk, mi lesz…”

Anton Marklund
Anton Marklund – foto: @World / Red Bull Content Pool

Friss