back to top
2024. november 22. 12:50

KezdőlapRXCsucsu győzelemmel kezdte az évet Székesfehérváron

Csucsu győzelemmel kezdte az évet Székesfehérváron

-

A Székesfehérvár Rallyn első futamgyőzelmét szerezte a tereprally szakágban Lukács Kornél „Csucsu” és Mesterházi Márk. Az új Overdrive Toyota Hilux-szal hibátlan teljesítményt nyújtottak és minden gyorsasági szakaszt megnyerve, közel hét perces előnnyel szerezték meg a győzelmet.

„Azt gondolom, hogy már tavaly is bennünk volt ez az eredmény, de sok minden közrejátszott, és most végre minden összeállt” – kezdi Csucsu arra a felvetésre, hogy ez a siker már tavaly benne volt a levegőben. „Azért nem értékelem teljes mértékben tereprallys győzelemnek, hiszen rallys stílusban versenyeztünk.”

Csucsuék nem csak a tereprally mezőnyben mentek meggyőzően, a gyorsaságikon olyan időket repesztettek, amelyekkel a rally mezőnyben is megállták volna a helyüket. Feltűnő volt, hogy a Hilux-szal alkalmanként néhány R5-ös autónál is gyorsabbak voltak.

„Én sem tudtam megállni és megnéztem az időket. Nagyon jó ez az autó, de nem rallyautó, nem ezekre a pályákra termett. 320 lóerő körül van és közel két tonna, tehát őrült nagy a különbség. Ennek ellenére nagyon jókat lehet vele autózni bármilyen pályán. Különösen örültem neki, hogy tulajdonképpen rallyn versenyeztünk, és ha ezen a versenyen nem lett volna tereprally futam, akkor is biztos, hogy előfutóként részt veszünk rajta. Így, hogy volt lehetőségünk pályát járni, részletes itinert tudtunk csinálni, emiatt volt időnk az autóval foglalkozni, nem pedig azzal, amiről egyébként a tereprally szól, hogy el is találjunk a pályán.”

Csucsu
foto: STom

Ráadásul ezeket a pályákat ismeri is Csucsu, a Kislőteret különösen szereti, és Várpalota is ismerős is volt számára. Korábbi rallys éveiben ment már a vasárnapi gyorsaságikon is, de ennyi év után gyakorlatilag ezek új pályákat jelentettek neki is. Sokat segített az itinerírásban az is, hogy a navigátorral, Mesterházi Márkkal hosszú éveken át együtt rallyztak.

„Kicsit tartottam tőle, hogy nagyon régen írtam pályát” – utalt rá Csucsu, hogy 2020-ban indult utoljára rallyversenyen. „Ennek ellenére nagyon jól sikerült, de az is lehet, hogy a tereprally miatt már kevésbé részletes itinerre van szükségem, mint azelőtt.

A siker újabb lökést adott a tereprally karrierhez, amit egyébként nagyon szeret Csucsu, a következő éveket ebben a szakágban képzeli el.

Minden szakágat szerettem, a rallyt és a rallycrosst is. A tereprally a távolság miatt szimpatikus, hiszen egy magyar bajnoki futamon is egy nap alatt teljesítjük azt a távot, amit most két nap alatt tettünk meg. Két hét múlva Spanyolországban pedig az Európa-bajnokságon 200 kilométeres gyorsasági is lesz. Élvezem, hogy ilyen sokat mehetünk, és az is tetszik, hogy maga a verseny rövidebb ideig tart, mert nincsen pályabejárás. Ennek a hozadéka, hogy senki sem ismeri a pályát, mindenkinek új, és ez is egy kihívást jelent.”

Csucsu
Foto: Csucsu

Tavaly egy korábbi specifikációjú Toyota Hilux-szal versenyzett a páros, idén viszont váltottak egy T1-es kategóriájú Overdrive Toyota Hilux-ra. A technikai fejlődés kicsit korábban jött a tervezettnél, ám mint a győzelem is mutatja, Csucsuéknak nem okozott gondot a jóval komolyabb autó.

„A fehér autó valaha top autónak számított, de a mai kornak már nem felelt meg, így tanuló autónak tökéletes volt. Legalább két évre terveztem vele, de tavaly év végén jött egy olyan lehetőség, hogy az Overdrive-val közösen ezzel az autóval elindulhatunk az Európa-bajnokságon és a magyar bajnokságon és erre nem tudtam nemet mondani. Ezt a kocsit úgy tudnám legjobban leírni, hogy olyan mint egy R5-ös rallyautó, csak magasan ülsz benne. Természetesen nem rallyra van kitalálva, de vezetéstechnikailag szinte megegyezik az R5-tel. Nagyon kezes autó és piszok gyors. Persze a rallys pályákon nem tudjuk kihasználni azokat a képességeit, hogy hatalmas gödrökön is át tud menni.”

Csucsu
Foto: Csucsu

Érdekes, hogy Csucsu a T1 kategóriában gondolkodik, a side by side kategóriák bár tetszenek neki, mégis maradna a hagyományos karosszériás autóknál.

„Garamvölgyi Zoli autóját kipróbáltam egy Hungaria Baján és nagyon élveztem. A verseny hangulata és a tereprally élménye nagyobb volt mint az autóé, és már akkor úgy képzeltem, hogy jó lenne tereprallyzni egy olyan autóval,  amilyenek már vezettem. Így jött a T1, ami azt az érzést nyújtja amit keresek. A T4-es és T3-as gépek is nagyon jó autók, nagyon jó velük versenyezni, de én maradok a T1-nél.”

Az Európa-bajnokságon tanulóévet tervez a páros. Minden versenyen célba akarnak érni, és magukhoz képest a legjobb eredményt elérni, de azt Csucsu is elismerte, hogy egy-egy kiemelkedő eredmény bármikor összejöhet. A messzi távolban azonban felsejlik a Dakar is.

„Természetesen ott van a fejemben. A Dakar az autósport olimpiája, oda minden versenyzőnek el kell egyszer jutnia. Jelen állás szerint ez még távoli terv, de mindent meg fogok tenni, hogy egyszer oda kijuthassunk. Ez az autó alkalmas arra, hogy teljesítsük a távot és tapasztalatot szerezzünk. Ha komolyabb eredményt is szeretnénk elérni, akkor egy T1+ kategóriás autó már elengedhetetlennek tűnik az idei Dakar eredményeinek fényében.”

Friss