2024. február 22. 03:08
KezdőlapRXVisszatérnek a Supercarok a Rallycross világbajnokságra

Visszatérnek a Supercarok a Rallycross világbajnokságra

-

A Motorsport Világtanács bakui döntései között komoly változások jelentek meg a Rallycross-világbajnoksággal kapcsolatban. A legfontosabb, hogy együtt versenyeznek az elektromos és a belsőégésű motoros autók.

A WMSC ülésen jóváhagyták a „Technológiák csatája” koncepciót, amelynek értelmében az elektromos meghajtású autók egyenlő feltételek mellett versenyeznek majd a belső égésű autókkal a világbajnokságon.

Egyelőre több információ nem jelent meg azon kívül, hogy a döntés megszületett. Ez azonban lehetővé teheti több résztvevő nevezését a versenyekre, amire nagy szükség van. A tisztán elektromos hajtású szezonok többségében futamonként nyolc nevezés volt, később tízre nőtt a résztvevők száma, de a Lancia kiválásával ellehetetlenült a vb. A belső égésű autók újbóli megjelenésével nagyobb létszámra és még nagyobb versenyre lehet számítani. Akár az RX1e autók elterjedését is fokozhatja a döntés, amit talán már korábban meg kellett volna hozni.

„Talán az volt a hiba, hogy nem tettük egymás mellé ezeket az autókat. Ha az emberek látták volna, milyen gyorsak ezek az autók, bárkinek szurkolhatnának a pályán, de tízből kilenc versenyt az elektromos autók nyernének, főleg azért, mert már a rajtnál mérföldekkel előrébb lennénk. Az emberek nem látták, hogy milyen gyors az autó egymás mellett összehasonlítva, és azt hiszem, ha látták volna, egészen más lenne a hozzáállás” – mondta Timmy Hansen a nyáron, azt bizonygatva, hogy az RX1e autók mennyivel gyorsabbak.

Az lehet, hogy gyorsabbak az elektromos autók, de a Supercarok hangját nehéz lesz felülmúlni némi sebességtöbblettel…

A sorozat hivatalos honlapján sem árultak el túl sok részletet a módosításokról. A nevezők száma maximum 16 lesz és törlik a Superpole-t.

WRX
foto: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

A WMSC ülésen ezen kívül jóváhagyták a sportformátum megváltoztatását, amelynek értelmében a versenyzők nem az óra ellen, hanem a helyezésekért versenyeznek. A bajnoki pontok minden futamon – beleértve az előfutamokat is-, gyűlnek. Hogy ezt miként gondolják, az szintén később lát napvilágot.

Abban is egyetértettek a szakemberek, hogy a módosított formátum csökkenti a pálya romlásának veszélyét, és a sportágat újonnan ismerő rajongók számára is könnyebben érthető lesz.

Azt, hogy ezt mi alapján gondolják, szintén nem fejtették ki bővebben.

A Hoosier Racing Tire-t hagyták jóvá, mint az összes FIA rallycross kategória kizárólagos gumiabroncs-beszállítóját. A beszállítónak a múlt hónapban egy független tesztsorozatot kellett elvégeznie a gumiabroncsok műszaki képességének és teljesítményének felmérése érdekében, és ezt követően kapta meg a jóváhagyást. Ezzel a Cooper Tyres hosszú évek után búcsúzik a sorozattól.

Höljes Rallycross
foto: @World / Red Bull Content Pool

Friss