Az FIA Off-road gáláján vehette a hétvégén a 2024-es EURO RX1 kategória harmadik helyéért járó trófeát Benyó Máté. A Korda Racing versenyzője ezzel lezárta a tavalyi évet, és természetesen már tervezi a 2025-ös szezont.
„Ez volt az első alkalom, hogy ilyen szintű nemzetközi díjátadón vettem részt. Színvonalas volt az este, a Riga melletti kisvárosba az off road szakág összes kategóriájának díjazottjai jöttek el. A nívós díjakat nem csak a versenyzők kapták, hanem a sportszakma képviselői is itt vehették át a nekik megítélt különdíjakat. Sok hasznos beszélgetést is lefolytattunk az este alatt, nem csak sportolókkal, hanem a magyar és nemzetközi sportszakma képviselőivel is. Összességében remek volt a díjátadó, remélem, többször részt tudok venni hasonlón” – idézte fel az estét Benyó Máté.
Ezeken a beszélgetéseken természetesen szóba került a rallycross helyzete is, hiszen se promóter, se versenynaptár, miközben már februárban járunk. Természetesen Mátéék is próbáltak információt szerezni, mert a felkészülés már javában zajlik, viszont azt nem tudják, hogy pontosan mire is készülnek.
„Ők is érezték, hogy nagyon szerencsétlen a helyzet. Az FIA off-road bizottságának vezetője is tájékoztatott minket, elmondta, hogy már megvan a promóter, amely reményeik szerint pozitív irányba mozdítja a szakágat, viszont nekünk még nem jelenthetik be. Arra kaptunk ígéretet, hogy legkésőbb két héten belül mi megtudjuk ki lesz a promóter és nagy valószínűséggel a közvélemény számára is nyilvánosságra hozzák.”
Azt is elárulták Mátééknak, hogy a kiadott versenynaptár egy részét módosítják majd. Portugália, Magyarország és Svédország helye biztosnak tűnik, a többi versenyről pedig később döntenek. A Korda Racing és Benyó Máté a tervek szerint biztosan ott lesz az Eb-futamokon, ám a magyar bajnokság ebben a szezonban háttérbe szorul.
„A fő célunk az Eb. Én kiköltöztem az Emirátusokba, emiatt a versenyzés nálam alacsonyabb priorítású kellett, hogy legyen. A csapattal egyeztetve emiatt a magyar bajnokságban teljes szezonban nem veszünk részt, valószínűleg már a márciusi szezonnyitón sem leszünk ott. Ennek oka egyrészt az, hogy felkészülési verseny lett volna, de a naptár változásai miatt, ez jó eséllyel nem így lesz. A másik ok, hogy talán az autónk sem készül el addigra. Természetesen ebben az évben is fejlesztünk, a motorunk épp az ORECA-nál van teljes revízión. A fejlesztések egyik eleme egy nagyobb turbó lesz, amitől körülbelül 30 lóerős teljesítménynövekedést várunk. Szerencsére megtaláltuk a tavalyi technikai hibák okát is, egy új alkatrésszel ezt is megoldjuk, ezen kívül az autó súlyát is csökkentjük, ez pedig együtt már komoly lépés lesz” – magyarázta Máté.
A cél tehát ebben a szezonban az EURO RX1, ahol Benyó Máté legalább a tavalyi harmadik helyet szeretné elérni, de ismerve a sportág sajátosságait, Máté és a csapat képességeit, ebből könnyen lehet további előrelépés is.