2022. december 31. és 2023. január 15. között rendezik a 2023-as Dakar Rallyt. A verseny szakaszainak 70 százaléka új.
Negyedik alkalommal versenyeznek Szaúd-Arábiában a Dakar résztvevői, és természetesen jövőre is ezzel a versennyel kezdődik a Tereprally-világbajnokság. A 2023-as Dakaron a Vörös-tenger partjától az Arab-öbölig tart a 14 speciálszakaszból álló útvonal. Három napon át az Empty Quarter nevű elhagyatott homoksivatagban a maratoni szakaszon kell helytállniuk a résztvevőknek.
Változik a lebonyolítás is, a technikai és admisztratív átvétel a Le Castellet versenypályán lesz november végén. Ez azt is jelenti, hogy nem lehet az utolsó pillanatban is dolgozni a járműveken, ami biztosan megnehezíti a résztvevők dolgát. A 14 speciálszakasz és a prológ kijelölésénél az volt a vezérelv, hogy minél kevesebb legyen az összekötő szakasz, így a célok a táborokhoz közel lesznek. Az útvonal azonban hosszú, a majd 5000 kilométeres versenytáv 2014 óta a legtöbb. A napi szakaszok is 450 kilométer körüliek lesznek majd.
Az amatőrökre is kiemelten figyelnek a szervezők. A versenynapok végén ők külön értékelést kapnak, és a napok végén a legjobbak pénzdíjat és értékes bónuszokat kapnak.
A navigáción tovább nehezítenek 2023-ban. A speciálszakaszok egy részén A és B útvonalat jelölnek ki, amit véletlenszerűen kapnak a versenyzők. Ezzel kiküszöbölik, hogy a többiek nyomát követve könyebben teljesítse egy-egy egység a napot. A papír alapú roadbook megszűnt, mindenki digitális verziót kap majd.
A motorosoknál kialakult az a szokás, hogy nem feltétlenül akar valaki nyerni, hiszen másnap sokat veszít azzal, hogy elsőként indul. Emiatt időbónuszokat adnak, amitől azt várják, hogy megszűnik a szakaszok végén az eddig stratégiailag indokolt álldogálás a motorok közt.
A nagy sikerű Dakar Classicon maximum 150 induló lehet. Bevezetnek egy új, H0 névre hallgató kategóriát, hogy ne legyenek előnyben a 90-es évek végének gyorsabb járművei. Emellett lesz egy „Authentic Codriver Challenge” azoknak a járműveknek, amelyek modern műszerek nélkül indulnak, és egy „Iconic Classic Club” az eredeti járműveknek, amelyek részt vettek a 20. századi Dakarok egyikén, így kizárva az összes replikát.
A Dakar szervezői tovább nyitnak az alternatív hajtású járművek felé, amit altámaszt az Audi 2022-es sikeres bemutatkozása is.