2022. december 02. 11:41
KezdőlapTEREPRALLYSzalay Balázs indul a Marokkó Rallyn

Szalay Balázs indul a Marokkó Rallyn

-

- Hirdetés -

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős rajthoz áll a tereprali világbajnokság soron következő viadalán, az október 1. és 6. között tartandó Marokkó Rallyn. A Szalay Dakar Team párosa közel két év kihagyás után egy újragondolt versenyautóval áll rajthoz.

Az előző két évhez képest új útvonalon, az Atlanti-óceán partszakaszát követve versenyez október első hetében a Marokkó rali mezőnye, amely Agadirból rajtol, és négy tábort érint, mielőtt visszatér a kiinduló pontra – 2316 kilométer megtétele után, amelyből 1575 km a mért szakaszok hossza). A homok és a navigáció játssza majd a főszerepet a Dakar Rally főpróbájának szánt versenyen, ezt az amatőr és a gyári versenyzők egyaránt kihasználják.

- Hirdetés -

A Marokkói Királyság igazán változatos területekkel várja a versenyzőket, itt a Dakar szinte minden eleme megtalálható” – nyilatkozta David Castera, aki pontosan tudja, miről beszél, hiszen a Dakar útvonalát is ő állítja össze. “A tervezésénél szem előtt tartottam, hogy mi vár a versenyzőkre néhány hónappal később a Dakaron, és arra szerettem volna felkészíteni őket. A navigáció és a homok nagy szerepet kap a viadalon, amely az eddigieknél sokkal vadabb, a terepralisok által kevésbé ismert területeken zajlik majd.

A táborok helyszíneit viszont jól ismerik majd azok, akik már az afrikai Dakarokon is ott voltak, hiszen Tan Tan és Ayoun egyaránt vendégül látta a legendás sivatagi show résztvevőit.

- Hirdetés -
- Hirdetés -

„Marokkónak ez a része mindig is hatalmas feladatot jelentett a versenyzőknek – emlékszem, az afrikai Dakarokon mennyit szenvedtünk Tan Tan környékén” – mondta Szalay Balázs, aki 1996 és 2007 között kilenc afrikai Dakaron állt rajthoz. “Ha a terep nem is lesz ismerős, mivel a hírek szerint teljesen új az útvonal, a pályák nehézségi fokával legalább tökéletesen tisztában vagyunk. De nem is baj, hogy nehezek lesznek a körülmények, hiszen mindenképp egy ütős versenyen akartuk kipróbálni az új autót, amely egy kicsit rövidült, teljesen új vázat és karosszéria-elemeket kapott, javítottuk a kilátást, és átalakítottuk a futóművet. A verseny előtt két hosszabb tesztünk is volt, az elsőt egy féltengely-töréssel hoztuk le, a másodikat viszont már százszázalékos igénybevétel mellett is tökéletesen bírta a technika. Száz indulónál az elvárásaink nem lehetnek túl magasak, az első húszba bekerülni is jó eredmény lenne, de titkon ennél jobb eredményben reménykedem.

foto: Opel Dakar Team

Bunkoczi Lászlónak nem csupán azért lesz nehéz dolga, mert a hírek szerint nagyon navigáció-igényesek lesznek a marokkói pályák, hanem azért is, mert most, élesben ismerkedik majd meg a digitális navigációval.

A legnagyobb kihívást valószínűleg az jelenti majd, hogy ilyen hosszú szünet után miként leszünk képesek újra felvenni a ritmust, mert hiába mentem én a raliban folyamatosan, a sivatag egészen más, arról nem beszélve, hogy Balázs egyáltalán nem versenyzett majdnem két éve” – mondta Bunkoczi. “A legfontosabb, hogy ne görcsöljünk, hanem próbáljuk jó élményként megélni ezt a viadalt. Mert ahogy elnéztem, itt már a célba érkezés is nagy fegyvertény lesz, így a helyezés engem személy szerint nem is nagyon érdekel. Ezek a pályák a mezőny nagy részének, így nekünk is ismeretlenek lesznek, nehezítve azzal, hogy még sohasem versenyeztem a digitális navigációval, amit remélhetőleg lesz alkalmam kipróbálni a teszten. Egy biztos: lesz feladat bőven.

Az előzetes nevezések szerint 140 motoros, 100 autós páros és 9 kamionos egység áll rajthoz a viadalon, ami az autós és a kamionos kategóriában meghaladja a tavalyit. Az adminisztratív és technikai átvételre szeptember 30-án és október 1-jén kerül sor.

A Marokkó Rallyn indul a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb és a háromszoros Dakar-győztes Nasszer al-Attijah is, a francia versenyző előnye mindössze egy pont a világbajnokságon. Január óta először versenyez teljes felállásban Marokkóban az Audi is, Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz és Mattias Ekström bemutatja az Evo2-es Q e-tront.

foto: Opel Dakar Team

Friss