2024. április 26. 10:17

KezdőlapTEREPRALLYNasser Al-Attiyah háromfős csapattal megy Loeb és az Audik ellen a Dakaron

Nasser Al-Attiyah háromfős csapattal megy Loeb és az Audik ellen a Dakaron

-

A TOYOTA GAZOO Racing január elején háromautós csapattal indul a 2023-as Dakar Rallyn. A tavalyi győztes Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel természetesen visszatér Szaúd-Arábiába, mellette az újdonsült dél-afrikai rally-raid bajnok Giniel de Villiers és Dennis Murphy, valamint Henk Lategan és Brett Cummings képviseli a gyári csapatot.

A 2022-es tereprally-világbajnok Nasser Al-Attiyah 2023-ban az FIA W2RC mind az öt fordulójában indul. A bajnokság januárban a Dakar Rallyval kezdődik, majd február végén az Abu Dhabi Desert Challenge lesz a második állomás. Ezt követi a Sonora Rally Mexikóban áprilisban, és a Desafio Ruta 40 Argentínában augusztus végén. A szezon a Marokkó Rallyval zárul, amelyet ismét október közepére terveznek.

A 2022-es világbajnoki cím megnyerése volt az első célom, és büszkén mondhatom, hogy elértük. Emellett az autó folyamatosan javult az év során, és a Namíbiában elvégzett utolsó teszttel biztos vagyok benne, hogy a GR DKR Hilux T1+ eddigi legjobb változatát építettük meg. Most már csak Szaúd-Arábiában kell versenyezni” – nyilatkozta Nasser Al-Attiyah.

A másik két Dakaron induló egység nem vesz részt a vb-n, a szezon hátralévő részében a Dél-afrikai Rally-Raid Bajnokságban (SARRC) versenyeznek a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapatban, amely a GR DKR Hilux T1+ folyamatban lévő tesztelésében és fejlesztésében is kulcsfontosságú elemként szolgál. 2022-ben a hétfordulós SARRC-t Giniel de Villiers nyerte, a korábbi bajnok Henk Lategan pedig a második helyen végzett a bajnokságban, amelyet a világ egyik legnehezebb rally-raid sorozatának tartanak.

„Az idei év kemény kihívásokat tartogatott, különösen a SARRC tekintetében. Megnyertük a 2022-es bajnoki címet, és csapatként is sokat fejlődtünk. Az autóval együtt fejlődtünk mi is, és izgatottan várjuk, hogy visszatérhessünk a januári Dakar Rallyra. A SARRC cím elnyerése megerősítette meggyőződésünket, hogy januárban esélyesek lehetünk a győzelemre, és alig várjuk, hogy elkezdődjön a verseny” – fogadkozott de Villiers, aki idén ötödik lett a Dakaron.

Dakar, Toyota
foto: Toyota Gazoo Racing

A 2022-es versenyszezon átfogó lehetőségeket kínált a TGR számára a Dakar-győztes GR DKR Hilux T1+ fejlesztésére és a megbízhatóság javítására. A csapat több mint 25 000 kilométernyi versenyt és tesztet hajtott végre, amelyetken a csapattagok összesen 130 napot töltöttek el együtt.

A 2023-as szezonra az FIA finomította a teljesítményre vonatkozó szabályait, amelyek célja a T1+ és a T1U  kategória teljesítményének kiegyensúlyozása volt. A résztvevők már a 2022-es Dakar után jelezték aggályaikat, hogy az Audi 2023-ban egyeduralkodó lehet, az FIA pedig meghallotta ezeket a hangokat. Az intézkedések egyik eleme, hogy a T1+ és a T1U kategóriájú autók csúcsteljesítménye 30 kilowattal csökkent. A teljesítménygörbéket ehhez próbálták optimalizálni, és a turbós T1+ autók magasságkompenzációját megszüntették. Az Audi plusz 100 kilogramm minimumsúly növelést is kapott.

Ezzel párhuzamosan a TGR folyamatosan fejlesztette a GR DKR Hilux T1+-t. Változotattak az autó differenciálművein, a felfüggesztés elemin és a lengőkarokon, amelyeket megerősítettek. Az egyetlen lengéscsillapító beállítását is optimalizálták, csakúgy, mint a sebességváltó váltási görbéit. Végül a szoftvert úgy módosították, hogy elfogadja a legújabb versenyüzemanyagot, és biztosítsa, hogy az autó megfeleljen az FIA által meghatározott teljesítménymérleg követelményeinek.

Dakar, Toyota
foto: Toyota Gazoo Racing

Nem csak a gyári Hiluxok indulnak a Dakaron, hét privát versenyző is a GR DKR Hilux T1+-t választotta, ezek az autók a gyári kommüniké szerint megkapják a gyári csapat beállításait és legfrissebb fejlesztéseit.

A TGR emellett támogatja a Team Land Cruiser Toyota Auto Body-t amely Toyota Land Cruiserrel versenyez. A csapat a 2022-es Dakaron sorozatban kilencedik győzelmét aratta a szériaautók autók kategóriájában. A 2023-as Dakar Rallyn egy új Land Cruiser 300 GR SPORT-tal indulnak a tizedik elsőségükért.

A Toyota konszernhez tartozó Hino márka képviseletében a HINO TEAM SUGAWARA először indult hibrid járművel a 2022-es Dakar Rallyn, és a kamionok kategóriájában összesítésben a 22. helyen végzett. A 2023-as Dakarra továbbfejlesztették a versenykamiont, és ezzel próbálnak meg jobb helyezést elérni. Sugawaráéknak magyar ellenfelük is lesz, Kovács Miklós és csapata először indul a Dakar Rallyn.

Dakar, Toyota
foto: Toyota Gazoo Racing

 

 

 

Friss