back to top
2024. december 01. 17:44

KezdőlapTEREPRALLYNégyautós csapattal megy a Dakarra Sebastien Loeb

Négyautós csapattal megy a Dakarra Sebastien Loeb

-

A Bahrain Raid Xtreme harmadik Dakar Rallyján négyautós, fenntartható üzemanyaggal működő Prodrive Hunter csapattal indul. A 2022-es Tereprally világbajnokság négy versenye közül kettőn megszerzett első helyet követően a BRX csapat felkészülten utazik Szaúd-Arábiába.

A 2022-es Dakar második helyén végzett Sebastien Loeb – Fabian Lurquin duó célja, hogy megszerezze a győzelmet 2023-ban. 12 hónappal ezelőtt, nyolc szakaszon szerzett dobogós helyezést a páros, ezekre a tapasztalatokra akar építeni a csapat. Az argentin Orlando Terranova és a spanyol Alex Haro segít Loebéknek, és az is egyértelmű melyikük az első számú versenyzőpáros. Terranováék az októberi Marokkó Rallyn másodikak voltak és egyre gyorsabbak és magabiztosabbak az autóban.

A csapat a GCK Motorsport Huntert is felkészíti és szervizeli Guerlain Chicherit és Alex Winocq számára. Ők a Marokkó Rallyn elért győzelem után szintén esélyesek lehetnek a dobogóra. A csapat negyedik tagja a litván Vaidotas Zala – Paulo Fiuza kettős, az ő autójukat az izgalmas kék-fekete fényezésről könnyű lesz megismerni.

Bahrain X-Raid Team, Dakar
foto: Bahrain X-Raid Team

A BRX csapata továbbra is a Coryton által fenntartható forrásokból előállított Prodrive EcoPower bioüzemanyagot használ, amellyel 80%-kal kevesebb CO2-t bocsátanak ki a Hunterek, miközben a csapat alternatív megoldásokat dolgoz ki a motorsport számára. A mérnökök apró, de fontos módosításokat is végeztek az autókon a szaharai hőségében végzett átfogó teszteket követően, igaz ezekt nem részletezte a csapat.

A 2023-as Dakar az elmúlt évek legnagyobb vállalkozása a Prodrive-tól Európa-szerte hatalmas logisztikai koordinációval, amely során 27 járművet raktak arra a hajóra, amely november végén indult Marseille-ből és Jeddahba szállít minden felszerelést.

A 2023-as Dakar útvonala több mint tíz éve nem volt ilyen hosszú, és a szervezők ígérete szerint nehezebb lesz, mint az előző három alkalommal volt a szaúdi királyságban, mivel az útvonal először vezet be az Empty Quarter nevű sivatagi részbe. A teljes megtett táv 8550 km lesz, amelyből 4705 km gyorsasági szakasz. Ez annyi, mintha Londonból Los Angelesbe vagy Jeddahból Sanghajba vezetnénk.

Bahrain X-Raid Team, Dakar
foto: Bahrain X-Raid Team

A maratoni szakasz is visszatér ezen a Dakaron, ahol a versenyzőknek két teljes napot kell autózniuk anélkül, hogy a szerelők bármiféle javítást végeznének az Empty Quarter dűnéi után.

„Nagyon jó autónk van a Dakarra a marokkói és andalúziai felkészülés után, ami bizonyítja, hogy a Hunter teljesítményével megfelelő szinten vagyunk. Fabian és én készen állunk az indulásra, és az autón belüli munkánkra koncentrálunk. Igyekszünk következetesek lenni, és problémamentes szakaszokat teljesíteni. Lesz néhány hosszú napunk a dűnékben, és ott kell majd leginkább koncentrálni, de idén ez a célunk. Már nagyon várjuk” – mondta Sebastien Loeb.

Loeb
foto: Bahrain X Raid Team

„Keményen edzettem a 15. Dakaromra. Az első hét nehéz lesz, sok kilométert kell megtenni Szaúd-Arábiában új terepen, ami próbára tesz majd minket, így koncentrálnunk kell, és a lehető legjobb formában kell lennünk. Alex és én közel álltunk ahhoz, hogy megnyerjük Marokkót, de a sziklákon túl sok defektet kaptunk, úgyhogy ezt meg kell oldanunk Dakaron. A tavalyi negyedik hely és egy szakaszgyőzelem után készen állunk a kihívásra” – fogadkozott Terranova.

Marokkó Rally
foto: Bahrain XRaid Team

„Nagyon boldog vagyok, hogy egy versenyképes és megbízható autóval próbálhatom meg teljesíteni a 12. Dakaromat. A Prodrive egy nagyon profi csapat; amit csinálnak, azt jól csinálják! Mi több, ugyanazt a jövőképet osztjuk, amely a zöldebb autózás jövőjének előmozdítása a motorsportban. A Hunter illeszkedik a GCK ökológiai álláspontjához, és fenntartható, mezőgazdasági hulladékból készült üzemanyaggal működik. Jelenleg nehéz célt megfogalmaznunk, csak annyit mondhatok, hogy van egy jó autónk, amely lehetővé teszi, hogy Alex és én a végsőkig küzdjünk. Bármi is történik, ez a rally a GCK Motorsport számára hasznos lesz, mert egy tanulási görbe része, amelynek során a csapat magabiztosabb lesz, hogy a jövőben egy hidrogénhajtású autót a csúcsra juttasson” – mondta Guerlain Cicherit.

Marokkó Rally
foto: Bahrain XRaid Team

Vaidotas Zala, a litván versenyző tudja, hogy ő a legkevésbé ismert a csapatban, ezért nincsenek komoly elvárásai: „Most először fogunk ugyanazzal a géppel versenyezni, mint az olyan élmenők, mint Seb. Könnyű túlizgulni, ezért igyekszünk alacsonyabb szinten tartani a céljainkat, de mindaddig, amíg előrébb végzünk, mint a legutóbbi Dakaron, az elég lesz arra, hogy felépítsük rá a jövőbeli versenyzői pályafutásunkat.”

„A 2022-es rally második és negyedik helye után a harmadik Dakarunkra készülünk. Sokkal felkészültebbek vagyunk idén, mivel a csapatnak több ideje volt és elindulhattunk más rallykon is. Két győzelmet arattunk, Marokkóban és Andaluciában, így ez hozzájárult az önbizalmunkhoz és az autó megbízhatóságához. Az is előrelépés, hogy egy nagy csapat vagyunk, közel 70 emberrel és 27 járművel. Működési szempontból ez nagy kihívás, de mindenki készen áll rá, felkészült, és a dobogó legfelső foka felé tekint” – összegzett Gus Beteli, csapatfőnök.

foto: Bahrain X-Raid Team

 

Friss