2024. március 29. 07:31

KezdőlapTEREPRALLYLoeb szerint ez volt az eddigi legjobb Dakarja

Loeb szerint ez volt az eddigi legjobb Dakarja

-

A Dakar Rallyn második helyen célba érő Sébastien Loeb úgy gondolja, hogy sosem vezetett még annyire jól a Dakaron, mint a verseny második hetében.

Az első napok balszerencse-sorozata után Loeb szárnyakat kapott. A pihenőnapot követően sorra nyerte a szakaszokat, és új rekordot állított fel hat egymást követő elsőségével. Mindezt úgy érte el, hogy az autós mezőnyben elsőként rajtolt, tehát a csak a motorosok nyomaira hagyatkozhatott.

A teljesítmény kulcsa a dűnéken mutaott remek tempó volt, ami különösen az Empty Quarterben rendezett maratoni napokon volt szembetűnő.

„Sok dűne volt, szóval nem volt akkora hátrány elsőként indulni, mint néhány más szakaszon. Nagyon jók voltak a motorok nyomai és nagyon tudtam nyomni. Nagyon jó érzéseim voltak a dűnéken az autóval és mindennel, szóval drukkoltam a második hely megszerzéséért, ez volt a cél, és sikerült is. A péntek (a 12. szakasz) tökéletes volt és a csütörtök is majdnem az volt, azzal a kivétellel, hogy ott egy kereket kellett cserélnünk, de a ritmusunk jó volt a dűnéken” – mondta Loeb.

A francia a hetedik szakaszon Carlos Sainz büntetését követően örökölte meg az első helyet, és utána zsinórban megnyerte a következő öt napot. A dűnéken gyorsnak lenni sajátos vezetési stílust igényel, és Loeb képes volt saját stílusát úgy alakítani, hogy a dűnéket a maga előnyére használja.

Az önbizalom nagyszerű, és hasonló érzés a dűnék megértése is, szóval most nagyon keményen nyomom a gázt. Mindig tanulod a dűnéket, főleg amikor először haladsz át rajtuk, és csak át akarsz jutni. Most szeretnék egy kis időt nyerni a dűnék között, és sokkal agresszívabb vagyok a vezetési stílusommal, és igyekszem optimalizálni ezeket a részleteket” – mondta Loeb a verseny közben.

Loeb, Dakar
Sébastien Loeb – foto: DPPI / Red Bull Content Pool

Ez egy olyan tulajdonság, amelyet Loeb éveken át használt a rally világbajnokságon. Egyszerre csak egy területre koncentrált, és olyan szintig tökéletesítette azt, hogy senki más ne tudja felvenni vele a tempót.

Arra a kérdésre pedig igennel válaszolt Loeb, hogy az eddigi legjobb Dakarja volt e a 45. Dakar Rally.

„Igen, azt hiszem. Azt hiszem, a tapasztalatom sokat nőtt az évek során, különösen tavaly Abu Dhabiban a Desert Challenge-en. Nagyon hasonló körülmények voltak itt, és azt hiszem, sok tapasztalatot szereztem azon a versenyen. Fontos, hogy legyen efféle tapasztalatom az ilyen versenyeken. Fabiannal sem volt annyi tapasztalatunk, de most ez a második közös Dakarunk, az egész szezont együtt csináltuk, a kapcsolatunk javult, és a bizalom is nőtt közöttünk.”

„Ugyanazt a nyelvet beszéljük, amikor a navigációról van szó, közösen készítjük el a tervet, ugyanúgy látjuk a dolgokat, így jó vele dolgozni” – mondta Loeb a navigátorával való kapcsolatról.

Loeb
Sebastien Loeb – foto: Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool

Az egykori motoros, Fabian Lurquin a tavalyi Dakaron ült be Loeb mellé, miután többször is versenyzett Mathieu Serradorival. A belga elismerte, hogy a páros korai problémáit követően – amikor két nap alatt öt defektet, valamint egy kormányszervo meghibásodást szenvedték el – mind ő, mind Loeb fontolgatták, hogy bedobják a törölközőt.

„Sajnos a második és a harmadik szakaszon majdnem két órát veszítettünk, és azon voltunk, hogy azt mondjuk: rendben, hagyjuk ennyiben, jövőre visszatérünk” – mondta Lurquin.

Aztán arra jutottunk, hogy, menni fog, és lassan beálltunk a rallynkra, és megtettük azt, amiről tudtuk, hogy képesek vagyunk rá: gyorsan vezetni és nem hibázni. Az autó fejlődött, Sébnek és nekem pedig meg kellett tanulnunk együttműködni egymással. Még nem vagyunk azon a szinten, ahová el szeretnénk érni, de nyilvánvalóan megtettünk néhány lépést. Nagyon büszke vagyok a hat szakaszgyőzelmünkre, de figyelembe kell vennünk azt a tényt, hogy a két nagy srác, Carlos és Stéphane nem volt ott, és Nasser is lassított egy kicsit” – mondta nagyon sportszerűen Lurquin.

A páros teljesítménye kapcsán nem csak a rekordot jelentő hat szakaszgyőzelmet kell kiemelni, hanem azt is, hogy az egy versenyen elért szakaszgyőzelmek számában is ott vannak a legjobbak között.

A legtöbb Dakar szakaszgyőzelem egy versenyen:
10  – Pierre Lartigue (1994)
9 – Jacky Ickx (1984)
7 – Ari Vatanen (1989, ’90, ’92 és ’96),  Jean-Louis Schlesser (2001), Carlos Sainz (2011), Sebastien Loeb (2023)


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss