A RÉVÉSZ Tereprally Országos Bajnokság második versenyén a Riverside Baján nem csak a profi versenyzők indulhatnak, az amatőrök is kipróbálhatják magukat. A számukra létrehozott új kategóriában szinte bármilyen járművel el lehet indulni.
Május 4-6-án rendezik a Riverside Baját, amely a Székesfehérvár Rally után a hazai bajnokság második futama lesz. Emellett újra eljönnek a CEZ versenyzők is, így ismét színvonalas nemzetközi mezőnyt láthatnak a szurkolók Pápocon és környékén.
„Nagyon örülünk, hogy ismét megszervezhetjük itt Pápocon ezt a fantasztikus
versenyt. Bízunk benne, hogy az időjárás is kegyes lesz hozzánk, habár a mi sportunkat éppen a mostoha körülmények teszik izgalmassá, látványossá. Szeretnénk sok lélegzetelállító nézői pontot kijelölni, hogy szurkolók se maradjanak le a leglátványosabb ugratásokról“ – mondta Oroszlán Tibor szakágvezető.
“Mindenkit szeretettel várunk a nyitott paddock-ban is, ahol testközelből megnézhetik ezeket a fantasztikus versenygépeket és találkozhatnak a legjobb hazai és külföldi versenyzőkkel. Ha valaki érez magában bátorságot, tehetséget annak bátran ajánlom, hogy nevezzen be a Challenge kategóriába, ahol biztonságos, ellenőrzött körülmények között
élvezhetik az izgalmakat és részesei lehetnek a komoly kihívást jelentő pályákon ennek a nem mindennapi versenynek. A Challenge kategóriába szinte bármilyen, és ezt szeretném kihansúlyozni bármilyen járművel indulhatnak, ami képes leküzdeni ezt a terepet. Crossmotorral, quaddal vagy egy terepjáróvak is teljesíthető a pálya. A szabályokat igyekeztünk úgy kialakítani, hogy biztonságosan teljesíthessék a Challenge kategória indulói is a távot, de emellett olyan élményt kapjanak, aminek hatására megszeretik ezt a sportot és akár egy-egy versenyzői karrier is elindulhat innen” – ismertette az új kategóriát Oroszlán Tibor.
A Challenge kategória kapcsán a legfontosabb az, hogy a résztvevők ellenőrzött körülmények között, szakemberek által szervezett versenyen, profik által kijelölt pályán és megfelelő sportbírói és egészségügyi háttérrel próbálhatják ki magukat és járműveiket.
„A mi sportunk nem zárt pályás, és hosszabb távokon zajlanak a versenyek. Így van ez a Dakaron is, és így van a nemzeti bajnokságokban is. A versenyenk során minden engedélyt beszereznek a rendezők, az ellenőrzőpontokon ott van a megfelelő képzettségű sportszakmai személyzet, megszervezik a mentést, szervizparkot jelölnek ki és még sorolhatnám azokat az egyébként nagyon költséges elemeket amelyek elengedhetetelenek egy tereprally versenyhez. Kiemelném még azt is, hogy az események előtt mindenki megkapja a szükséges információkat, annak érdekében, hogy a versenyzők a pályán ne találkozzanak más járművel” – indokolta a szakágvezető, hogy miért érdemes nevezni a Challenge kategóriába.
Beszélgetésünk végén a Tereprally Eb magyar résztvevői is szóba kerültek, hiszen a spanyolországi versenyen remek eredmények születtek.
„Őszintén gratulálok mindenkinek. Nagyon messze volt ez a verseny, hosszú volt a táv, és kemény, technikás pályákkal kellett megküzdeni. Már az is hatalmas eredmény, ha valaki telejesítette a távot. Nagyon büszke vagyok a magyar indulókra, nagyszerű teljesítményt nyújtottak. A zárónapon elért remek részeredmények pedig különösen értékesek, aki egy kicsit is ismeri ezt a szakágat, az tudja, hogy ebben a mezőnyben ez mennyire jó teljesítmény.”