Franciaországban bemutatták a 46. Dakar Rally legfontosabb sarokpontjait a szervezők, és a regisztrációt is megnyitották az ötödik Szaúd-Arábiában rendezett Dakarra. A verseny január 5. és 19. között lesz.
A szokásos újévi rajt elmarad, de a feladat nem lesz kisebb mint idén, és egy új szakasz formátumot is bevezettek.
„A kihívás ugyanolyan ijesztő lesz, mint januárban” – figyelmeztetett David Castera versenyigazgató, aki hatalmas dűnékkel tarkított szakaszokat ígért a versenyzőknek, ahol az átkelés technikai kihívásaihoz navigációs nehézségek is társulnak majd.
A verseny AlUla városából indul és az Empty Quartert érintve a Vörös-tenger partján fekvő Yanbu városban ér véget. A prológ mellett 12 speciálszakasz lesz, így a pihenőnappal együtt összesen 14 napon át tart majd a 46. Dakar. Az 5000 kilométeres útvonal 60 százaléka teljesen új szakasz lesz.
Egy új formátumot is létrehoztak: a „48H CHRONO STAGE” szakaszon a 16 órakor meg kell állni, és másnap reggel 7 órakor indulnak újra útnak a versenyzők, hogy teljesítsék az útvonalat. Az Empy Quarter adja a helyszínt, ahol nyolc bivakot alakítanak ki, és 16 órakor az első bivaknál meg kell állniuk a versenyzőknek, attaól függően, hogy épp hol tartanak. Szerviz nincs, csak egymásnak segíthetnek a táborokban, viszont mivel nem lesz külső kapcsolatuk, így az eredményt sem tudják majd. Reggel hétkor folytatják és a teljes 600 kilométeres táv megtétele után értékelik a mezőnyt. Fontos, hogy a motorosok és az autósok külön pályán versenyeznek ezen a két napon, így az FIA élmezőnynek nem adnak támpontot a motorosok nyomai.
A Dakar Classic sem marad ki a jövő évi programból, sőt a nagy érdeklődés miatt 100-as létszámkorlátot vezetnek be.
Ugyancsak a verseny része a Dakar Future Mission 1000, ahol hidrogénhajtású, 100%-ban elektromos vagy hibridek (minimális mennyiségű bioüzemanyaggal a fedélzeten) nevezhetnek. A járművek naponta 100 kilométeres útvonalon indulnak, ami hasonlóan nehéz lesz, mint a klasszikus pálya. Rangsor nincs, viszont a műszaki megbízhatóság, az energiafogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából nyújtott teljesítményüket egy szakértői testület értékeli.