A Dacia 2025-től indul a Dakar Rallyn, és szerződtette a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeböt, valamint Cristina Gutiérrezt.
A Renault tulajdonában levő márka lesz a legújabb gyártó, amely csatlakozik a Tereprally-vilégbajnoksághoz. A Toyota és az Audi mellett így a Ford és a Dacia is ott lesz a sorozatban.
A Dacia egy online prezentációban megerősítette a Dakarra való nevezését, bár azt nem jelentették be, hogy melyik modellre épül majd a versenyautó.
„Ez egy tesztpálya az új motorok és vezetési megoldások számára, de amit az emberek talán nem tudnak, hogy a tegnapi Dakar már nem a mai Dakar, hanem az alacsony szén-dioxid-kibocsátású mobilitás laboratóriumává válik” – mondta Denis le Vot, a Dacia vezérigazgatója. „A másik ok, amiért részt veszünk, hogy ez a verseny olyan, mint mi, a Dacia DNS-e illik a Dakarhoz, és fordítva is igaz ez. A verseny az ember, a sport és technika kalandja, és a Dacia is kaland, így oda megyünk, ahol nem számítanak ránk, saját utat fogunk törni.”
Loeb és Gutiérrez mindketten komoly Dakar-tapasztalattal rendelkeznek, és korábban már versenyeztek együtt mint csapattársak Lewis Hamilton X44-es alakulatában az Extreme E-ben, ahol tavaly ők lettek a második szezon bajnokai.
Loeb, aki jelenleg a Bahrain Raid Xtreme színeiben versenyez a világbajnokságon, hozzátette: „Nagyon boldog vagyok. A Dakar most a fő célom, hatszor vagy hétszer mentem rajta, néhányszor a dobogón érrtem célba, de soha nem az első helyen, így remélem, hogy a győzelemért harcolhatok, és a Dacia támogatásával, egy autógyártó saját projektjével ez kiváló hír számomra. Biztos vagyok benne, hogy szép dolgokat fogunk együtt csinálni.”
Loeb meggyőzéséhez valószínűleg az is kellett, hogy nem teljesen újoncként vág a csapat a projektbe. Itt nem a 2010-es évek elején a dél-amerikai Dakaron induló Dusterekre kell gondolni, hanem arra, hogy a 2025-ös versenyre a hírek szerint a Loeb által jól ismert Prodrive fejleszti a szintetikus üzemanyaggal hajtott prototípust.