2024. április 29. 12:02

KezdőlapTEREPRALLYA Buggyra Racing saját elképzelései szerint fejlesztette tovább a Tatra versenykamiont a...

A Buggyra Racing saját elképzelései szerint fejlesztette tovább a Tatra versenykamiont a Dakarra

-

A Buggyra Racing kamionos részlege új versenykamiont épített a 2024-es Dakarra. A Tatra Buggyra Evo3 nevű jármű annak a Tatra 815-ösnek az utódja, amellyel Martin Šoltys a 2023-as versenyen kategória hatodik lett.

A jármű fejlesztését szoros ütemterv szerint kellett elvégezni, hogy megfeleljen az FIA új szabályainak. Ez a naptár annyira szűkös volt, hogy a csapat mindössze két napot tudott tesztelni egy kőbányában, bár Šoltys kiemelte, hogy egyáltalán nem voltak problémáik, kivéve az olyan apróbb fennakadásokat, mint a meghibásodott lámpák.

„Az a tény, hogy sikerült a Tatránk harmadik generációját elkészíteni a Dakarra, és időben elindulni a barcelonai rajtra, kisebbfajta csoda. Két hónappal ezelőtt még messze voltunk attól, hogy készen álljunk. Akkor kezdődött az az intenzív szakasz, amikor az egész éves munkát és az egyéves felkészülést befejeztük” – mondta Jan Kalivoda, a csapat kommunikációs vezetője.

foto: Buggyra Racing

„Beláttuk, hogy a mai teherautókhoz a hagyományos kabin a megfelelő. A nyár folyamán már kipróbáltuk az új alkatrészeket egy teszt során a Tatra 815-össel, ezért tudjuk, hogy az új versenykamion megfelelő alkatrészekből épül fel. A következő lépés a Dakar lesz, amely komoly tesztet jelent majd az autónk funkcionalitását és tartósságát illetően. Az Evo3-mal kapcsolatban nincsenek nagy ambícióink az eredményt illetően. Annyi tapasztalatot fogunk szerezni, amennyit csak tudunk. A cél az, hogy célba érjünk, és minden egyes szakaszon a lehető legtöbb adatot gyűjtsük össze” – fogalmazta meg a  célokat a Dakar Rallyra Jan Kalivoda.

Az Evo3 nagyrészt a Tatra Phoenix mintájára készült, Soltys becslése szerint körülbelül nyolcvan százalékos az átfedés a kettő között. Mindkettő ugyanazt a motort, váltót és futóművet használja, bár a különbségek közé tartoznak az új spirálrugós lengéscsillapítók is.

A Tatra Phoenixek a 2024-es Dakar Rallyn is indulnak majd: Jaroslav Valtr a 604-es rajtszámú autóval, Soltys pedig a 605-össel indul, míg a 626-os rajtszámú autót Daniel Stiblík vezeti. A csapat 2016-ban kezdte meg a Phoenix használatát a tereprallyban. Valtr 2023-ban az ötödik helyen végzett a T5 kategóriában, amit a Dakaron már egyszerűen csak Truck-nnak neveznek, az FIA új elnevezései alapján.

foto: Buggyra Racing

Friss