2024. április 30. 05:03

KezdőlapTEREPRALLYBeszólt az Audinak Nasser Al-Attiyah

Beszólt az Audinak Nasser Al-Attiyah

-

Sarkos véleményt fogalmazott meg Nasser Al-Attiyah az Audi Dakar csapatáról egy nappal a verseny kezdetet előtt. A katari címvédő három napot jósol a négykarikásoknak.

Audi? Csak három napot adok nekik, és hazamennek, láttad Marokkóban és Aragóniában száz kilométer után” – mondta Al-Attyiah.

A ötszörös Dakar győztesre egyátalán nem jellemző ez a fajta kritika, általában kedvesen nyilatkozik és vigyáz arr, hogy senkit se bántson meg. Mostani kemény kritikája azonban nem példa nélküli, tavaly is az Audi verte ki nála a biztosítékot. Akkor amiatt háborgott, hogy a németek nagyobb teljesítményt használhattak, mint a versenytársak, Al-Attyiah szerint ezzel „korán megölték a versenyt”. Mint utóbb bebizonyosodott ez nem így lett, a Toyota tartolt, Attiyah nyert, igaz ez nem a teljesítményen múlt, hanem a balesteken és a megbízhatóságon.

foto: Marcin Kin / Red Bull Content Pool

„Ez nem az én döntésem. El kell fogadnunk, mert az FIA-nak más elképzelése van. Az első három nap során látni fogjuk, hogy az Audi gyors lesz” – magyarázta a teljesítménykülönbségek hátterét az idei Dakarra a Prodrive-hoz igazoló versenyző.

Al-Attiyah célja, hogy megvédje Dakar-címét, de már 2024 utánra és a jövőbeli Dacia szezonra tekint előre, hiszen az idei szezon felkészülés lesz a Hunter alapokra épülő Daciára.

„Azért váltottam, mert szerződésem van a Daciával a jövő évre. Három szezonra szól majd a csapattal, így legalább van visszajelzésünk, és ismerem az embereket, ez az oka, amiért váltottam.”

Al-Attiyah kemény beszólása azért kockázatos, mert a Prodrive 2023-as Dakarját komolyan hátráltatta a gyenge megbízhatóság. A katari abban bízik, hogy vezetési képességeivel és hatalmas rutinjával el tudja kerülni az ilyesfata buktatókat. Másrészt az Audi is sokat fejlesztett, és az egyik legfőbb szempont épp a megbízhatóság javítása volt.

Ha megnézzük a Toyota pályafutását, minden autónak volt problémája, kivéve az enyémet, mert a Dakarnak megvannak a maga trükkjei, és minden autó ugyanolyan” – mondta.

„Ma, ha minden nap a maximumra mész, akkor lesz gond, de mindenre gondolni kell, ami a határon megy, ez nem a Toyota vagy a Hunter megbízhatóságáról szól, nem. Ha megnézzük a Toyota történetét, minden évben több mint tizenöt autónk volt, és mindegyiknek voltak hátulütői, kivéve az enyémet. Ez az én titkom, nem árulhatom el, meg kell tartanom, mert nagyon fontos, hogy bánj az autóddal, hogy jó legyen a pozíciód és a sebességed, különben tönkremegy.”

Audi RS Q e-tron
foto: Audi Sport

Friss