Nasser Al-Attiyah a Dakar 10. szakaszán már nem állt rajthoz. Akatarinak elege lett a műszaki hibákból és már azzal sem törődik, hogy Loebnek segítsen a versenyen.
Tavaly meglepetésként érkezett a hír, hogy Nasser Al-Attiyah elhagyja a Toyotát és a Prodrive Hunterrel indul a Dakaron. A bejelenetéskor nyilvánvaló volt, hogy a Dacia (és a Renault konszern) Dakar-programjának ígérete rejlik a háttérben, amelynek technikai partnere a Prodrive lesz. Ez hamarosan beigazolódott, amikor Al-Attiyah Dacia szerződése is napvilágot látott. A kockázat nem tűnt nagynak, a Huntert már egy ideje fejlesztették és tökéletesítették, Sebastien Loeb pedig az autó gyerekbetegségeit is kiküszöbölte.
A Dakar előtt Nasser Al-Attiyah magabiztosan nyilatkozott, saját tapasztalatáról is, és az Audinak is beszólt, élcelődve az E-tron megbízhatóságával kapcsolatban.
„Ez az én titkom, nem árulhatom el, meg kell tartanom magamnak, mert nagyon fontos, hogy bánj az autóddal, hogy jó legyen a pozíciód és a sebességed, különben tönkremegy” – nyilatkozta Al-Attiyah azzal kapcsolatban, hogy a Toyotával miért volt ennyire sikeres, miközben a csapat többi autója műszaki gondokkal szembesült. A japánokkal az öt eddigi Dakar győzeméből hármat szerzett, és címvédőként igazolt a Prodrive-hoz.
Az idei versenyen aztán pontosan az történt, amit jósolt, csak éppen nem az ő általa gondolt felállásban. Sebastien Loeb a győzelemért harcol éppen, a komolyabb meghibásodások is elkerülték, miközben Al-Attiyah szinte folyamatosan műszaki gondokkal küzdött a versenyen. A mélypont a hétfői nap volt, amit motorcserével és az ezzel járó 40 órás büntetéssel fejezett be. Ezek után kedden a hátsó felfüggesztés hibája miatt vissza kellett fordulnia a táborba, szerdán pedig már nem is folytatta a versenyt, hiába nyilatkozott néhány napja úgy, hogy Loeböt segíti a Dakar hátralavő részében.
„Sajnálom, nem akarok visszaszállni ebbe az autóba. Tudod, én már döntöttem, csak azért jöttem, hogy megköszönjem, és ma este hazamegyek. Idén, a Dakaron tanultam valamit, tudod, az életemben, és igen, ez soha többé nem fog megtörténni” – mondta kedd este a táborban.
Azon kívül, hogy Loeb-öt némiképp cserben hagyta – még úgy is, hogy saját csapata, a Nasser racing színeiben indult, és nem a Bahrain Raid Xtreme nevezte őt – a hátralevő szakaszokon már vb-pontokat sem szerezhet. Feltéve, hogy ezek után folytatja-e a világbajnoki szereplést…
A nagyobb kérdés, hogy mi lesz a Dacia projekttel, hiszen ott is a Prodrive adja a technikai hátteret, így a Dacia versenyautója gyakorlatilag egy Hunter lesz a karosszériaelemek alatt. Az az autó, amiről azt nyilatkozta, hogy nem akar többé beleülni.
Feltételezhető, hogy a Toyotánál is beindul a gépezet, hiszen a címvédőt nem tudták pótolni. Al Rajhi kiesése után Moraes a legjobb toyotás a Dakaron, de ő egy óra hátránnyal áll a harmadik helyen, a győzelemre csak akkor van esélye, ha Sainz és Loeb bajba kerül. A japánok akár vissza is csábíthatják korábbi sikeremberüket, ezzel újra elfoglalhatják korábbi trónjukat.