2024. február 28. 07:05
KezdőlapTEREPRALLYA Dacia szerint új versenyautójuk nem a Prodrive Hunter felújított változata

A Dacia szerint új versenyautójuk nem a Prodrive Hunter felújított változata

-

A Dacia csapatfőnöke beszélt a tereprally csapatuk programjáról és a Prodrive Hunterrel közös elemekről.

Január 30-án a Dacia bemutatta a Sandridert, az Ultimate T1+ kategóriás versenyautót, amellyel a teljes 2025-ös és 2026-os W2RC szezonban indulnak. A francia alakulat csapatfőnöke Tiphanie Isnard lett, aki Bruno Famin-nel együtt dolgozott, amikor a Peugeot belevágott a 2016 és 2018 közötti Dakar programjába. A csapatvezető most a célokról is beszélt, és az autó Prodrive Hunterrel közös vonásait is kifejtette.

„Olyan csapat vagyunk, amely a sport iránt elkötelezett, így a gyártói vagy a versenyzői világbajnoki címek megszerzése legalább annyira fontos. A felkészülés kulcsfontosságú, mert a célunk kristálytiszta: már a 2025-ös Dakaron diadalmaskodni és megszerezni a világbajnoki címet. A kiterjedt tesztelés és a versenytapasztalat kulcsfontosságú ahhoz, hogy maximalizáljuk az esélyeinket e célok elérésére” – szögezte le Isnard.

A csapat három versenyzőt, Sebastien Loeböt, Nasser Al-Attiyah-t és Cristina Gutiérrezt szerződtette. A versenyzést már idén megkezdik, hiszen szükség lesz a tapasztalatokra a 2025-ös Dakarra, főleg, ha nyerni akarnak.

„A három versenyzőt a 2024-es Marokkó Rallyn és a 2025-ös Dakaron indítjuk. Sébastien és Nasser a 2025-ös és 2026-os világbajnokságon vesz részt. Cristina számára nyitva tartjuk a lehetőségeinket, mert szeretnénk támogatni őt, ahogy egyre nagyobb kihívásoknak néz elébe. Sokat fog fejlődni, ezért lépésről lépésre haladunk, és bővítjük a naptárát, amikor eljön a megfelelő idő. Mindannyian szabadon versenyezhetnek bármelyik konstruktőrnél az Abu Dhabi Desert Challenge-en, de március elején megkezdjük a fejlesztési és intenzív tesztelési menetrendünket. Hozzáférésük lesz a Sandrider összes mérnöki adatához, és attól kezdve ők lesznek a Dacia gyári pilótái. Nem fogjuk megakadályozni őket abban, hogy egy Hunterrel vagy akár egy T3-assal menjenek egy kört, hogy formában maradjanak, de a Dacia tesztprogramja lesz a legfőbb prioritás” – árulta el a csapatvezető.

Dacia Dakar
foto: DPPI/Julien Delfosse

Al-Attiyah Hunterrel biztosan nem fog gyakorolni, hiszen a Dakaron kijelentette, hogy többé nem akar abba a kocsiba ülni. A probléma az, hogy a Dacia autóját is a Prodrive építi, és nehéz elképzelni, hogy ne lenne sok közös alkatrésze a Hunterrel, még akkor sem, ha ezt következetesen állítja a Dacia vezetése.

„A Prodrive lesz a műszaki szakértőnk. Együtt dolgoztunk a tervezőirodájukkal, de a Sandrider semmiképpen sem egy felújított Hunter. Inkább arról volt szó, hogy a Hunterből válogattunk ki bizonyos megbízható és nagy teljesítményű darabokat. A Dacia tervezési osztálya volt a felelős a prototípusunk megtervezéséért az alapoktól kezdve. Az Alpine-nal közösen a csoport mérnöki erőforrásait is összevontuk, és egy Nissan-motort választottunk. Ez egy teljesen új alváz, egy teljesen új motor és egy felújított pilótafülke” – magyarázta Tiphanie Isnard.

A helyzet némiképp pikáns. Ha elismerik a Hunter rokonságot, az a Daciának marketingszempontból rossz, ráadásul Al-Attyiah esete óta még nehezebb megmagyarázni, hogy a katari miért bízik az autóban. Ugyanakkor balgaság lenne lemondani arról a tapasztalatról, amit az évek során a Hunterrel gyűjtöttek a britek. Nem szabad elfelejteni, hogy Loeb közel állt a Dakar győzelemhez, és amennyiben hasonló segítséget kapott volna a csapattárstól (vagy csapattársaktól), mint Sainz az Audinál, könnyen lehet, hogy a francia nyeri a Dakart. A lehetőség most adott lesz, és a terv is az, hogy 2025-ben nyernek.

Sandrider
foto: Dacia

Friss