back to top
2024. november 21. 23:16

KezdőlapTEREPRALLYBemutatták a 2025-ös Dakar úvonalát

Bemutatták a 2025-ös Dakar úvonalát

-

2025 január 3. és 17. között hatodik alkalommal versenyez a Dakar Rally Szaúd-Arábiában. A kéthetes kihíváson 12 speciálszakaszt rendeznek, a rajt Bisha városban lesz, a cél pedig a Perzsa-öböltől délre fekvő Shubaytahba került.

A 47. Dakar eseményei január első napján a gépátvételekkel kezdődnek, majd január 3-án a Bisha mellett felállított táborban a prológgal indul a sivatagi száguldás. A cél ezúttal is a tábor területén belül lesz, sőt, a stop vonalat közvetlenül a pódium mellett jelölik ki.

A tavaly bevezetett és nagy sikert aratott 48H Chrono szakasz természetesen marad a programban, de tovább finomítottak rajta. 2025-ben 950 km hosszú lesz (a 2024-es 540 km-ről), és változatosabb terepen, gyors és technikás szakaszok váltakozásával zajlik. A versenyzők és a csapatok már a nyitó héten szembesülnek ezzel a kihívással.

Moraes
foto: Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool

Jövőre több olyan napot tartanak – a terveks zerint ötöt-, amelyen az autósok és a motorosok külön pályán versenyeznek, így kevesebb lehetőségük lesz az autósoknak a motorosok nyomait követni, még fontosabbá válik a navigáció. Az Empty Quarterben az egyik versenynapon még a kamionosok is saját pályát kapnak. A navigációs kihívás mellett a biztonságot is szolgálja ez a lépés, hiszen nem kell előzgetni a motorosokat. A rajtot igyekeznek közvetlenül a napfelkelte utánra időzíteni, hogy a mezőny vége is sötétedés előtt beérjen a táborba.

A résztevők feladatát nehezíti, hogy a két hét során két alkalommal is szerviz nélkül maradnak, a 48H Chrono szakasz mellett egy maratoni távot is kijelölnek, ahol több mint 800 kilométeren át kell kitartania a technikának.

A nagyon sikeres Dakar Classic mezőnyben már a 2000 és 2005 között regisztrált autók és teherautók is részt vehetnek. A 2025-ben debütálók között lehet az a Mitsubishi Pajero, amellyel Stéphane Peterhansel 2004-ben első diadalát aratta az autók kategóriájában, vagy az a Bowler, amellyel Guerlain Chicherit és Mathieu Baumel 2005-ben mutatkozott be először. Emellett jövőre is megrendezik a Mission 1000 versenyt, amely verseny közbeni laboratóriumként szolgál az alternatív hajtású járművek fejlesztéséhez.

Attiyah
foto: Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool

Friss