back to top
2024. november 24. 18:13

KezdőlapTEREPRALLYGaramvölgyiék nyertek az Italian Baján

Garamvölgyiék nyertek az Italian Baján

-

Olaszországban rendezték a tereprally ob negyedik versenyét, ahol az olasz nemzeti mezőny és a magyar bajnokság résztvevői két szakaszon 188 kilométert teljesítettek.

Az FIA Európa Kupa futam mezőnye 3 szakasszal összesen 294 kilométeren át versenyzett, a dobogóra pedig csak Challenger katergóriás járművek kerültek fel. A portugál Joao Dias nyerte a versenyt, meglepetésre Joao Ferreira csak hetedik lett a Minivel.

Az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság olasz fordulóján a Garilla Racing párosa, Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal aratott győzelmet. A pénteki nehézkes shakedown után az esti prológon megfutották a leggyorsabb időt, így az SS1-et ők nyithatták.

„A péntek esti szervízben komoly pánikba estünk, amikor 5 perccel a Parc Fermébe állás előtt láttuk, hogy nincsen szervónk. Abban bíztunk, hogy éjszaka kiszárad valami csatlakozó, vagy valahogy megoldódik a hiba amíg mi nyugodtan alszunk, de ez persze nem így történt.” – mesélte Garamvölgyi Zoltán, aki az első 60 kilométert szervo nélkül teljesítette. Délutánra pedig ugyan helyrejött a szervo, de újabb műdzaki hibák miatt veszítettek időt, ám a győzelem nem forgott veszélyben.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

„Ennél gyorsabban nem tudok menni, Anti ennél jobban nem tud navigálni, ma minden összeállt és azt hiszem itt az idő, hogy az egész csapatnak gratuláljunk hiszen mindenki fantasztikusan teljesített.” – foglalta össze az olasz versenyt a pilóta.

Kánnár Szilárd és Horváth Viktória az SSV kategória második helyén értek célba. Az utolsó szakaszon az előttük haladó autó porában többször nem látták az utat és volt, hogy meg is kellett állniuk.

„Én nem számítottam ilyen pályára, nem voltam felkészülve rá lelkileg. Rengeteg víz volt, a futam végén mindenemből csavarni lehetett. A pályáról lejőve kb. 30 kilométert jöttünk etapon, ott végig remegtem annyira fáztam, az itiner papírjai is összeragadtak a sártól.” – mesélte a kihívásokat Horváth Viktória.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

A Garilla Racing párosa nem kímélte az autót, a kemény, kavicsos, durva pályán nem mindig sikerült elkerülniük az ütközést, de szerencsére jelentős sérülést nem kapott az autó.

„Abszolút pozitívum, hogy a Can-Am kibírta a versenyt, mert rendesen adtunk neki, oda is csapódtunk a vizes rész után a hídnál, egy kicsit furcsa is volt a kormány később. Nem tudtunk a maximumon menni, mert előttünk haladt egy autó, aki nagy port kavart nekünk, ráadásul hiába jeleztünk többször és okézott ő is vissza, nem engedett el minket. De összességében jó volt, a pályát és az egész versenyt nagyon élveztük!” – nyilatkozta Kánnár Szilárd a verseny után.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

Szintén első Italian Baja-ját futotta a harmadik helyet megszerző Liszi Norbert és Kapitány Dorottya párosa. A technikai hibák őket is utolérték, azonban az autó kitartott a kemény megpróbáltatások ellenére.

„Nagyon tetszett a verseny, a víz azonban elég nagy meglepetést okozott, mert hektoliter számra ömlött be az autóba. Ezért a motor kihagyott, a szíj is megcsúszott és a folyómederben is elég sok időt elvesztettünk. Az autó rendszeresen letiltott, nagyon technikás pálya volt, vigyázni kellett a kocsira.” – mondta Liszi Norbert, az M1 Motorsport versenyzője.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

A Challanger kategória egyedüli indulói is sikeresen vették az akadályokat, a sok műszaki fennakadás ellenére. A patakmeder volt a legnehezebb része az útvonalnak, mégis ezt élvezte legjobban a duó.

„A folyómederben a kavicsok rendesen lerendezték a kuplungtárcsákat, onnantól kezdve nagyon vigyázni kellett a szíjra. Emellett beázott a gyújtás és nem akart menni az autónk az első gyors második felében. A folyómeder nagyon élvezetes volt elsőre, akkor frissített és jól esett a hideg víz, másodjára már annyira nem vártuk, de végül mégis ezt mondanám a kedvenc részünknek.” – foglalta össze a tapasztalatokat Bruzsa Richárd.

Az Italian Baja-t nem mindenki tudta befejezni, a Varga Racing Team duója a váltóból érkező ismeretlen hang miatt döntött a verseny feladása mellett. Trébitsch Miklós és Sándor párosának a harmadik szakasz vége előtt 20 kilométerrel ért véget az olasz verseny, a korábbi gyorsokon összeszedett defekt, hátsó kerékagy csapágy eltörése – így a második szakasz félbeszakítása – után az elfogyott üzemanyag kényszerítette kiállásra a Bedu Racing versenyzőit.

Szántó Tamás és Anikó autóján az SS1-en három hengerből csak 2 ment így félre álltak, azonban mire megkapták az engedélyt a kiállásra, kiszáradt az autó és eltűnt a hiba. Büntetéssel, de visszaállhattak a második gyorsra, ahol ablaktörlő nélkül kellett menniük és ismét elveszítettek egy hengert. Nem sokkal a vége előtt feladták a versenyt a többszörös műszaki gond és navigátor rosszulléte miatt. Lónyai Pál és Tóth György már a prológon is technikai hibával küszködött, 4 percre meg is kellett állniuk. Az első gyorson még elrajtoltak, azonban utána befejezték az Italian Baja-t, hogy a soron következő magyar versenyre felkészítsék az autót.

Az olasz verseny után a magyar bajnokság Várpalotán, a HunGarian Baja Európa Kupa futamon folytatódik augusztus 8-10-én, ahol a hazai mezőny mellett neves, többszörös Dakar Rallyn résztvevő pilóták is rajthoz állnak.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

 

Friss