Augusztus 8-10-én Várpalotán a Hungarian Bajával folytatódik a European Baja Cup és az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság. Az 515 kilométeres futamon magyarok is indulnak a nemzetközi mezőnyben.
A verseny legnagyobb szenzációja az M-Sport részvétele a vadonatúj Rangerrel és Nani Romával. Az autó Goodwood után itt látható először, éles versenyen pedig Magyarországon debütál.
Augusztus 8-án, csütörtökön indul a program, ekkor kerül sor az adminisztratív és technikai átvételekre, reggel 8 órától a hivatalos tesztre, melyet délután a sajtótájékoztató és a versenyzői eligazítás követ, este 7 órakor pedig kezdetét veszi a rajtceremónia.
Pénteken reggel 8:15-kor rajtol el az első autó a prológra, az SS1 pedig 10:55-kor kezdődik – már motoros nyitással. Még ezen a napon, 15 órátóll teljesítik a résztvevők az SS2-t, a program ezt követően a Thury Vár előtti téren folytatódik.
Szombaton 8:50-kor a motorosok kezdik a harmadik gyorsasági szakaszt, őket az autósok 10:50-kor követik. 15 órakor kerül sor a díjátadó ceremóniára, amely zárja az eseményt.
Lukács Kornél, azaz Csucsu fél év kihagyás után, az FIA mezőnyében tér vissza, azonban nem a megszokott formában. Az idei HunGarian Baja-n nem a korábbi fekete-sárga festésű T1-es Toyota-ban kell keresnünk a pályán, hiszen versenyautóját lecserélte egy Yamaha SSV-re.
„Már a múlt évben elgondolkodtatott az SSV és a Challenger kategória. Az év elején sok helyen jártunk és kipróbáltunk több autót is. Végül úgy döntöttem, hogy ez a Yamaha lehet a legjobb választás arra, hogy a jövőben eljuthassunk messzebbi, talán sivatagi versenyre is. Idén az a cél, hogy a maradék futamokon összebarátkozzunk az új autóval, hogy jövőre egy új szintre emelhessük a szerepléseinket. Szerencsére Olaszországban tudtam tesztelni egy ilyen Yamahát és azt gondolom, hogy nagyon hatékony autó, borzasztóan jó futóművel. Lóerőben nem tartozik az erős kocsik közé, de nagyon bízom benne és hiszem, hogy jókat fogunk versenyezni vele.” – részletezte a terveit Csucsu.
Ultimate kategóriában Lónyai Pál ismét a Porsche Macan-nal vág neki a Lőtér terepének. 13 évvel ezelőtt a HunGarian Baja-n fertőzte meg a tereprally, azóta pedig egy magyar Baja fordulót sem hagyott ki.
„14 éve itt kezdtem és szerettem bele a tereprallyba – mindjárt egy borulással az első szakasz 50. kilométerénél – azóta pedig az összes HunGarian Baja-n részt vettem.” – emlékezett vissza a kezdetekre a pilóta.”Az autó rajtra kész, nagyon várjuk már a versenyt, mindig nagy élmény a HunGarian Baja-n és a lőterén menni. Reméljük, hogy jó eredményt tudunk majd hozni és gond nélkül tudjuk teljesíteni a futamot.” – folytatta Lónyai.
A FIM World Cup mezőnyében egyedüli magyarként tér vissza a szezonnyitó Desert Express 300-on szenvedett balesete után Hodola Richárd.
„A terep csillagos ötös, hiszen nagyon kevés tereprally verseny van, főleg Európában, ahol ilyen összefüggő pályán lehet versenyezni, lakott területek, sebességkorlátozások nélkül. Az az álmom és a vágyam, hogy egyszer a FIM nemzetközi értékelésben is felállhassak a dobogóra.” – mondta Hodola.
Trébitsch Miklós az Európa kupa Challenger kategóriájában, Lukács András pedig Csucsu mellett szintén egy Yamahával indul az SSV-k mezőnyében. A nemzeti kategóriákban 11 hazai legénységet és 6 motoros/quados indulót láthatunk a HunGarian Baja-n.
A nézők számára augusztus 8. amiatt is fontos időpont, mert aznap reggel hozzák nyilvánosságra a nézői pontok ihelyét, ahonnan biztonságosan lehet majd követni a versenyt.