Nani Roma és Alex Haro nyerte a 21. Hungarian Baját az új Ford Rangerrel, a második helyen a Minivel versenyző és az Európa-kupát vezető Joao Ferreira végzett. A motorosok közt a Husqvarnával induló Martim Carreira Ventura volt a leggyorsabb.
Öt másodperces előnnyel kezdte a vasárnapi speciálszakaszt Nani Roma, aki reggel kérdésünkre azt mondta, hogy természetesen nyerni akar, de nem szeretne semmilyen őrültségbe belemenni, hiszen a legfontosabb, hogy a Ford első versenyén tapasztalatokat és versenykilométereket gyűjtsenek.
Mindkettő sikerült – igaz, Roma azt is elárulta, hogy a három 120 kilométeres speciálból álló versenytáv neki egy kissé rövidke, de hát mit várjon az ember egy kétszeres Dakar-győztestől? Az első szakaszon némi meglepetést is elkönyvelt az M-Sport, mert a 15 000 kilométernyi teszten eddig sosem tört el a szélvédő, Várpalotán viszont egy a karosszériát ért nagy ütés után eltört az üveg. Nem bánkódtak nagyon, sőt még csak nem is kapkodtak, a szervizidő alatt kicserélték az elemet, meg persze a többi szükséges alkatrészt is. Nani Roma aktívan részt vett a munkában, közben folyamatosan konzultált a mérnökökkel, szerelőkkel, csapattagokkal.
Szombatra is maradt meglepetés, a célba a bal oldali pótkerék nélkül érkeztek. Nem defekt volt, egyszerűen elhagyták, ami itt nem okozott gondot, de a sivatagban már nem jó ómen egy elhagyott pótkerék. Az eredményt azonban nem befolyásolta, Romáék a 5 másodpercet másfél perces előnyre növelték és simán nyerték a Hungarian Baját, a pilótának ez volt a harmadik sikere a magyar versenyen korábban 2013-ban és 2018-ban állt a dobogó tetején.
„Örülök a győzelemnek, nyerni mindig jó, de sok hasznos tapasztalatot is gyűjtöttünk a versenyen. Sokat fejlődött az autó és a csapatmunka is ezen a versenyen, ami örömteli, hiszen Marokkó után már a Dakar következik„- mondta a célban Roma.
Joao Ferreira sem bánkódott, mosolyogva nyilatkozott a Thury-vár előtti téren.
„Nani tempója elképesztő volt, képtelenség volt tartani vele a lépést. Számunkra az Európa-kupa a fontos, ott tartjuk az első helyet, ez a lényeg. A pálya remek volt, tele ugratókkal, és gyors részekkel. Másodszor vagyok itt, remek a szervezés, kedvesek az emberek itt a parc fermében és a pályán is, nagyon jól éreztem magam” – mondta Ferreira.
„Nagyszerű verseny volt, a múlt heti Aragón futam után ez a második nemzetközi versenyem, ezért nagyon örülök a győzelemnek. Nehéz nap volt a mai, mert sok szikla volt a pályán, amit tegnap az autók kiforgattak. A navigáció remek volt, a pályák tetszettek, és azok után, hogy 3000 kilométert autóztam ide Magyarországra, nagyszerű érzés a győzelem” – mondta mosolyogva Martim Carreira Ventura aki több mint 13 perces előnnyel nyerte a motoros értékelést. A legjobb magyar itt Hodola Richárd lett, ő hatodik helyen ért célba.
Az autósok hazai bajnokságát Miroslav Zapletal és Marek Sykora nyerte.
„A magyar versenyeket mindig nagyon szeretjük. Sajnos az új autóval nem volt elég időnk, hogy a nemzetközi mezőnyben nevezzünk, így is csak másfél órát aludtunk mielőtt elindultunk ide. A magyar értékelés első helyének természetesen nagyon örülünk” – összegzett Marek Sykora, a navigátor.
„Tegnap időbüntetést kaptunk, mert átléptük a maximális sebességet, mentségünkre szolgáljon, hogy nem működött jól a GPS, emiatt történt az eset. Nehéz volt a verseny, a nagy részét élveztük, sajnos a végén egyik szlovák barátunk balesetet szenvedett, reméljük jól van. A 11. helyen értünk célba, de ezzel a kicsit elavult technikával ennél jobbat nem tudtunk. A hazai közönség előtt igyekeztünk a maximumot nyújtani” – mondta Lónyai Pál, aki a nemzetközi mezőnyben a legjobb magyar lett a 7. helyével.
Sajnos a szlovákpáros balesete miatt a harmadik szakaszt félbeszakították, a hírek szerint a pilóta gerince kapott nagy ütést a becsapódás után, ami egy hármas ugrató végén történt.