back to top
2024. november 14. 02:30

KezdőlapTEREPRALLYMiklós Csaba nyerte a Raid Of The Champions-t, Miroslav Zapletal a bajnoki...

Miklós Csaba nyerte a Raid Of The Champions-t, Miroslav Zapletal a bajnoki címet

-

Molnár Balázs és Molnár Gabriella teljesítette leggyorsabban a tereprally ob zárófutamát, ám mivel autójuk a jövő évi szabályok szerint épült, így a dobogó tetején Miklós Csaba és Trébitsch Sándor ünnepelt.

November második hétvégéjén ért véget az M1 Flotta Magyar Tereprallye Bajnokság utolsó futama, a Hunguest Raid of the Champions, ahol az M1 Motorsport duója, Molnár Balázs és Molnár Gabriella teljesítette a legrövidebb idő alatt a 360 km-es versenytávot.

„A második napon az első szakaszra 6:47-kor rajtoltunk el ködben és mínusz 3 fokban, a plexire ráfagyott a köd, ezért felhúztam, hogy lássak valamit, emiatt viszont a belső fele is megfagyott és 70 km-t nyitott sisakkal mentem. Az autó kiválóan működött, semmi problémánk nem volt vele, viszont jövő novemberre a ROC-ra, biztosan berakunk majd egy szélvédőt!” – ecsetelte a körülményeket Molnár Balázs, aki az új Can-Am R-rel indult a versenyen és 14 másodperccel volt gyorsabb, mint Miklósék.

Miklós Csaba és Trébitsch Sándor kiegyensúlyozott teljesítménnyel versenyeztek egész hétvégén, ennek köszönhetően pedig a Challenger és az összetett győzelmet is megszerezték. Ezzel a régóta dédelgetett álmot, hogy együtt versenyezzenek, rögtön első helyre váltották.

„Volt egy nagyon okos, ügyes kezű pilóta, aki még egy ilyen öregemberrel is egész jól tudott együtt menni. Én próbáltam összeszedni minden tudásomat, hogy jó hangulatban és hiba mentesen autózzunk végig és szerintem ez nagyjából sikerült is.” – mondta Trébitsch Sándor.

„Két napon keresztül dolgoztunk ezért a győzelemért, hibáztunk mindketten, a technikai problémát se úsztuk meg, de a végére visszahoztuk az ezekből adódott hátrányt. A pálya nagyon technikás, nehéz volt és az, hogy ilyen jól sikerült végig mennünk szerintem annak köszönhető, hogy alapjában csak jól akartuk érezni magunkat, úgy, hogy közben a legtöbbet kihozzuk magunkból. Őszintén, a végére kicsit elspóroltuk és elszámoltuk a dolgokat, mivel 10-15 másodperc helyett mindössze 1,3 másodperces előnnyel értünk célba! De így szép nyerni!” – foglalta össze Miklós Csaba.

Összetettben a második legjobb időt Miroslav Zapletal és Marek Sykora futotta az új motorral felszerelt Forddal, ezzel pedig kategóriájukban megszerezték a győzelmet.

„Míg pénteken nagyon szép időben, ideális körülmények között tudtunk menni, ma a pálya rendkívül csúszott és a szűk részeken nem volt egyszerű a T1-es autóval – a CanAm-ek sokkal gyorsabban tudtak átjutni rajtuk. Maximumon autóztunk végig, ezzel pedig fel tudtunk jönni az összesített második helyre.” – mondta szombat este a navigátor.

Zapletalék nem bánkódtak amiatt, hogy a side-by side-dal megeőzte őket Miklós Csaba, hiszen a győzelemmel ismét megszerezték a bajnoki címet.

A Challenger kategória második helyét Mészáros Lőrinc és Horn Albert szerezte meg, nekik is hasonló gondjaik voltak, mint a győztes párosnak.

„Reggel ráfagyott a köd a szélvédőre, így eleinte lassabb tempót vettünk. Szerencsére az autó remekül működik és hihetetlenül megbízhatóan viselkedett. Mivel a GPS-ünk karbonnal le volt takarva, nem igazán érzékelt megfelelően és többször furcsa értékeket mutatott. A pálya hihetetlenül tetszett, nagyon összetett útvonalon menünk: erdős, füves, murvás, csúszkálós részeken, a kocsinak pedig mindegyik feküdt” – összegzett Horn Albert.

foto: Pataky Péter, Báles László

T4Nat kategóriában a fél éves kihagyás után visszatérő Hári János és Hári Kati elsőként ért célba, mindezt úgy, hogy egyáltalán nem követték nyomon a szakaszeredményeiket. Az utolsó speciálra minden szempontból összeállt a technikájuk és a körülmények is megfelelőek lettek ahhoz, hogy egy remek időt fussanak.

„Az utolsó szakasz hihetetlenül jó volt, részben azért is, mert az SS6-tal ellentétben nem hagytuk kétkerék meghajtásban az autót és nem csúszkáltunk mindenfele. Az utolsó harmadát a gyorsnak, az erdei résszel borzasztóan élveztük, a CanAm is összeállt és így közel hibamentes versenyt futottunk” – mondta Hári János.

A második helyet szintén a Garilla Racing párosa, Szántó Tamás és Sebők Zoltán szerezte meg.

„Reggel az első gyorshoz nagyon nagy akaraterő kellett, kívül-belül le volt fagyva a szélvédő, az etapon pedig minden ujjunk megdermedt. A második körre már legalább 2 fokkal melegebb lett, akkor gyújtáskimaradással küzdöttünk, de a felmerült hibákat az utolsó két gyorsra sikerült megjavítanunk, így pozitívan zártuk a versenyt” – nyilatkozta a pilóta.

foto: Pataky Péter, Báles László

Lónyai Pál és Tóth György a jó tempó ellenére, motorhiba miatt kénytelenek voltak feladni a versenyt az 5. szakasz után. Az elvesztett pontok a bajnokság összetett állása szempontjából különösen fájók, hiszen megszerezhették volna a 3. helyet.

„Motorhiba miatt kiálltunk, ezzel pedig eldobtuk az abszolút 3. helyet. Jól mentünk végig és Gyuri is egész évben remekül navigált, ahogy a szerelőink is kiváló munkát végeztek, ezért különösen sajnáljuk, hogy nem tudtunk célba érni. Én idén teljesítettem a Dakart, mentem a Baja Hailon, az Abu Dhabi Desert Challenge-n, a Rallye du Maroc-on, valamint a magyar bajnokság futamain. Korábban sosem indultam ennyi versenyen, talán még két év alatt se, így rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem. Jövőre pedig teljes gázzal folytatjuk” – fogadkozott Lónyai Pál.

Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal az első napon még az élmezőnyben autóztak, azonban az SS4-en elkövetett hiba miatt a fák közé estek. Az autó annyira megsérült, hogy nem tudták folytatni a versenyt, de szerencsére a pilóta és navigátora is sérülés nélkül szállt ki az autóból.

foto: Pataky Péter, Báles László

 

 

 

 

 

 

Friss