Az ismert motorsport-mérnök Christian Loriaux azonnali hatállyal csatlakozott az Overdrive Racinghez a TGR Dakar csapat fejlesztési vezetőjeként.
Karácsony előtt jelentette be a Hyundai, hogy a WRC programját vezető szakember elhagyja őket. Most kiderült, hol folytatja a tapasztalt mérnök, de a választás és az időztés meglepő.
Az 58 éves belga szakember újonc a tereprallyban, korábban a rally-világbajnokságon és az endurance versenyeken dolgozott. Ehhez képest nagy feladatot kapott, a Toyota Gazoo Racing gyári csapatánál ezentúl ő felügyeli a Toyota Hilux folyamatos fejlesztését és fejlődését. A hangsúly a jövő hosszú távú technológiáján és a Toyota sikereinek fenntartásán lesz a tereprally vb gyártói bajnokságában.
„Nagyon örülünk, hogy Christian csatlakozik az Overdrive családhoz. Kétségtelen, hogy mind a hivatalos Toyota Gazoo Racing csapat, mind a Toyota W2RC közösséghez tartozó számos privát versenyző profitálni fog a tudásáról és elkötelezettségéről” – mondta Andrea Carlucci, a Toyota Gazoo W2RC csapatfőnöke.
Ennél sokkal többet Jean-Marc Fortin, az Overdrive Racing ügyvezető igazgatója sem tett hozzá: „Nagy örömmel üdvözöljük Christian Loriaux-t a csapatban. Ő egy olyan híres mérnök, akinek lenyűgöző múltja van a Subarunál, a Fordnál, a Bentley-nél és a Hyundai-nál. Ez megtiszteltetés és új motiváció számunkra, hogy még erősebb K+F részleget építsünk ki. Ő fogja vezetni az osztályt, hogy az összes többi csapattal együtt harcoljon, és a Toyota Gazoo Racinggel együtt új technológiát fejlesszen, és megnézzük, mit érhetünk el együtt a tereprali versenyzésben.”
Pályafutása elején Loriaux a belga RAS Sport csapatnál dolgozott, fizetés nélkül, miközben Belgiumban tanult az egyetemen. Ezt követően a Prodrive csapat mérnökeként dolgozott a Subaru Impreza korszakában 1991 és 2002 között, részese volt Colin McRae és Petter Solberg sikereinek. Utána az M-Sportnál lett főmérnök és műszaki igazgató, itt 2002-től a Ford World Rally Teamet irányította a Focus WRC korszakban. A ralis pályafutásában ezt követően szünetet tartott, a Bentley-hez igazolt és a a Bentley Continental GT és GT3 hosszú távú versenyeken használt változatain dolgozott. 2021-ben Andrea Adamo közreműödésével a Hyundai World Rally Teamhez került.
Loriaux érkezése akár új lendületet is adhat a csapatnak, amely elveszítette legjobb versenyzőit a tereprallyban, miközben a Dacia és a For csatlakozásával új ellenfeleket kaptak, és a Mini fejlesztései is remekül sikerültek.
Az Overdrive Racing összesen kilenc autót indít a január 3-án induló Dakaron Yazeed Al-Rajhi, Rokas Baciuška, Juan Cruz Yacopini, Toby Price, Urvo Männama, Marcos Moraes és Isidre Esteve Pujol vezetésével, emellett teljes körű támogatást nyújt Seth Quintero és Lucas Moraes számára.