Nem a várakozások szerint alakult Molnár Martin hétvégéje a brit Forma–4 idei nyolcadik állomásán, de a magyar versenyző egy fordulós kihagyás után ismét felállhatott a dobogóra.
„Ez nem volt egy jó hétvége” – összegezte tömören a Virtuosi Racing pilótája a brit F4 Donington Parkban rendezett nyolcadik állomását, az értékelése pedig helytálló, hiszen azok után, hogy az összetett második helyén, az éllovashoz képest 40,5 pontos hátrányban kezdte a hétvégét, az abszolút harmadik helyen, 52,5 pontos lemaradással fejezte azt be.
Pedig a szombat reggeli időmérő edzésből kihozta, amit ki lehetett, és az első, illetve a harmadik futamra is megszerezte a 3. rajtkockát, amivel mindkét közvetlen ellenfelét, a listavezető Fionn McLaughlintés az akkor még harmadik helyen álló James Piszcyketis megelőzte. Az első futamon a HungarianMotorsport Academy (HMA) versenyzője aztán úgy lett harmadik, hogy végig a győzelemért csatázott, ám a hajrára elfogytak a gumijai, így McLaughlin egy igencsak vakmerő, Martin közreműködését is megkívánó előzéssel megelőzte őt.

Vasárnap a fordított rajtrácsos második futamon a Virtuosi Racing pilótája a 10. helyről rajtolva eseménydús versenyt futott, és úgy tűnt, az egyik riválisával ütköző McLaughlin előtt, a top 10-ben ér célba, de ő is összeért az egyik ellenfelével, ami miatt első szárnycserére a bokszutcába kellett hajtania és végül a 20. lett.
A zárófutamon azonban ismét a győzelemért szállhatott csatába, és miután rögtön a rajtnál feljött a második helyre, üldözőbe vette az első futamot megnyerő Tommy Harfieldet. Ám miközben próbált támadási közelségbe kerülni, túl sokszor csúszott le a pályáról, ami miatt 5 másodperces időbüntetést kapott, majd 7 perccel a vége előtt előzés közben ütközött a versenyt vezető ellenfelével. Emiatt Harfieldvisszaesett a középmezőnybe, Martin mellett pedig ketten is elmentek, ő viszont nem adta fel, és egy remek előzéssel visszavette a 2. helyet. Csakhogy ismét kiszélesítette a pályát, amiért a „jutalma” újabb 5 másodperces büntetés lett, így hiába a második helyen intették le, a végelszámolásban csak 9. lett.
„A második futamon több hibát is elkövettem, majd az első szárnyam is odalett, a harmadik futamon pedig az első helyért küzdve sikerült összegyűjtenem egy 5 másodperces büntetést a pályaelhagyásokkal, úgyhogy a csapattal azt beszéltük rádión, hogy próbáljam meg átvenni a vezetést és kiautózni a lehető legnagyobb előnyt. Megpróbáltam, de nem jött össze, mert ütköztünk, majd egy újabb 5 másodperces büntetést is begyűjtöttem, utólag pedig az ütközésért is megbüntettek, úgyhogy ez a verseny tele volt büntetésekkel. Sokkal többen és többször hagytuk el a pályát, mint ahányan büntetést kaptunk, de ezen a hétvégén nem mi voltunk azok a szerencsések, akiknek nem vették észre az összes pályaelhagyását. Az utóbbi versenyek nem alakultak jól, ennek az okait ki kell elemeznünk, mert nem ez az első ilyen hétvégénk” – értékelt Martin, akit a következő forduló első futamának rajtrácsán 5 hellyel fognak hátrébb sorolni.

„A bajnoki hajrában a túlzott akarás miatt Martin több hibát is elkövetett. Ezekből le kell vonni a következtetést és nagyon gyorsan tanulni kell belőlük, mert jelenleg egyet lépünk előre, kettőt hátra. Be kell fejezni a hibák halmozását, mert túl sok van belőlük. – értékelte a hétvégét Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője. – Egyetlen pozitívumot lehet kiemelni erről a hétvégéről, az első futamon szerzett harmadik helyezést, mert így legalább a skóciai fordulóban elmaradt dobogó most meglett. A folytatásban viszont drasztikus változtatásokra lesz szükség a felkészülésben.”
A brit F4 következő, idei utolsó előtti fordulóját szeptember 20-án és 21-én Silverstone-ben rendezik.