2024. április 27. 05:43

KezdőlapWRCPetter Solberg O37-esben navigált

Petter Solberg O37-esben navigált

-

Pályafutása során először navigált Petter Solberg, amikor a Monte-Carlo Rally shakedownján egy Kimera EVO37 jobb oldali ülésébe ült. A sofőr sem volt akárki.

A Pirelli a 150 rally-vb-futam győzelmét ünnepli. Az ünnepi sorozat része többek között, hogy a Monte-Carlo Rally shakedownján egy Pirelli dizájnba öltöztetett autó tűnt fel, amely a körgyűrű formában világító első lámpáit leszámítva megszólalásig hasonlított a Lancia legendás, első B csoportos autójára, a 037-esre. 

Az autót meglepő módon a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola vezette, míg a 2003-as világbajnok, Petter Solberg a jobb oldali ülésben foglalt helyet. 

Fotó: Pirelli – Mario Isola–Petter Solberg, Kimera EVO37, Monte-Carlo Rally 2022

„Tegnap kipróbáltuk az autót és Mario közölte vele, felejtsem el, ő fogja vezetni a kocsit – mesélte Solberg a wrc élő közvetítésében. – Még itinert is készítettem, nézd meg, én írtam. Nem olyan tökéletes, mint Phil Millsé (Solberg korábbi navigátora), de nem rossz.“

A Solberg családban egyébként nagyon kivételes eset, hogy valaki a jobb oldalra üljön. 

„Az apám és az anyám is versenyzett, a bátyám (Henning Solberg) szintén, de az összes unokatestvérem is versenyző – mesélte Solberg jelen sorok írójának, közel két évtizeddel ezelőtt. Majd amikor feltettem neki a kérdést, hogy mindneki vezet-e, elkerekedett a szeme. – Nem! Képzeld, az egyik unokatesóm navigál. Ő legőrültebb az egész családban. Egyébként is, de a navigálás miatt külnösképpen.“ 

Fotó: Pirelli – Mario Isola–Petter Solberg, Kimera EVO37, Monte-Carlo Rally 2022

Petter tehát lebuktatta magát, Solberg mércével ő is a család „őrült“ részéhez csatlakozott. 

Egyébként van mentsége, hiszen a Kimera EVO37 már önmagában megér egy kis őrültséget. Az olasz Kimera cég a Lancia 037 előtti tisztelgésnek szánta a modellt. Olyannyira, hogy a modell kifejlesztésében részt vett a Lancia 037 két eredeti mérnöke, Sergio Limone és Vittorio Roberti, valamint az egyetlen olasz rally világbajnok, Miki Biasion is. 

A Kimera nem csak jól néz ki, jól is megy, hiszen 505 lóerős, 550 Nm nyomatékú motor dübörög benne, ami egy 1100 kg-os karosszériát mozgat, ráadásul a legmodernebb Öhlins lengéscsillapítókkal és Brembo fékekkel. 

Szerintem brámelyikünk vállalkozott volna Solberghez hasonló őrültségre a Kimera EVO37 kedvéért. 

Friss