Adrien Fourmaux az M-Sport bázisára utazott, hogy segítsen a szerelőknek újjáépíteni a Monte-Carlo Rallyn összetört Ford Puma Rally1-et.
Adrien Fourmaux a negyedik helyen állt a Monte-Carlo Rallyn, amikor a verseny harmadik gyorsaságiján hatalmasat esett. A csapat úgy döntött, hogy teljesen új karosszériát épít a Svéd Rallyra, Fourmaux pedig Angliába utazott, hogy személyesen is segítsen a szerelőknek. A sebességváltó és a motor pedig átkerült a Monte-Carlóban balesetet szenvedett 5-ös alvázszámú autóból.
„Fontos volt számomra, hogy támogassam és segítsem a srácokat, és megmutassam, hogy nem csak a rallykon vagyok ott, hanem csapatként dolgozunk” – mondta Fourmaux az autosport.com-nak.
„Nagyon sokat dolgoztak azon, hogy négy autót építsenek a karácsonyi időszakban, így számomra és számukra is csalódás volt az autó megsemmisülése, ezért segíteni akartam. Dolgozom a hibrid egység és a hűtőrendszer újjáépítésén, valamint a felfüggesztésen is. Dolgoztam a motortérben is, szóval ez is érdekes számomra. Kicsit többet tudok az autóról, így jobban megértem” – mondta a 27 éves francia versenyző.
„Szívesen töltöm a srácokkal az időt. Az biztos, hogy ez nem egy szép pillanat a karrieremben, de legalább jó velük lenni és megérteni az autót” – folytatta a pozitívumokkal Fourmaux.
„Volt egy tartalék alvázunk, amit a srácok amúgy is építettek, így éppen az idővel való gazdálkodás miatt építettünk egy új autót és használtuk fel a meglévő karosszériaelemeket” – magyarázta Tim Jackson, a Puma vezető fejlesztőmérnöke.
„Volt néhány nagy baleset a tesztek során, és az összes gyártónál elég jól teljesített a karosszéria, így nem volt meglepetés. Jó tudni, hogy ez továbbra is így van” – tette hozzá Jackson annak kapcsán, hogy a hatalmas esés után gyakorlatilag karcolás nélkül szállt ki a Pumából pilóta és navigátor.
A Svéd Rallyn az M-Sport Adrien Fourmaux mellett Craig Breennel, Gus Greensmith-szel és a Pumával első alkalommal versenyző Loernzo Bertellivel indul.