Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese elárulta a koreai gyártó még az M-Sport és a Toyota mögött áll az aszfaltos teljesítményben.
A Hyundainak sietve kellett elkészítenie a Rally1-es autóját az idei Rally Világbajnoki szezonra, és a sietség meg is látszott a Monte-Carlo Rallyn, ahol csak Thierry Neuville hatodik helyének tudott a koreai gyártó örülni.
A Svéd Rallyra már sikerült fejlődnie a csapatnak, Neuville is sokáig a győzelemért harcolhatott Kalle Rovanperával és végül a második helyen ért célba.
A szezon most a Horvát Rallyval fog folytatódni, mely az év első teljesen aszfaltos versenye lesz.
Julien Moncet szerint a Hyundai azonban még elmarad riválisai mögött ezen a felületen.
“Sokat dolgoztunk a testbeállításokon és kinematikán a WRC szünetében, azonban még mindig bőven van tennivaló – mondta a Dirtfishnek a csapatigazgató-helyettes. – Jó felé haladtunk az autó aszfalton való viselkedése és alapbeállítása terén. Magabiztosabban várhatjuk Horvátországot, mint a Montét, de szerintem még elmaradunk a többiektől.”
Mivel a WRC szezonban több a murvás futam, mint az aszfaltos, Moncet szerint az összkép nem rossz.
“A világbajnokság nagy része murván zajlik, és bár mindenhol a legjobb szeretne lenni mindenki, néha egyszerűbb kompromisszumot kötni. A szezon során fontosabb a murván való teljesítmény. Azt gondolom, hogy aszfalton még a többiek hátát nézzük, de kis szerencsével elérhetünk jó eredményt Horvátországban.”