A Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen alkotta kettős mindössze 4,3 másodperc előnnyel nyerte meg a Horvát Rally WRC futamot, de még így is lecsúsztak a listánkról.
Az áprilisi verseny kiélezett eredményén felbuzdulva utánajártunk, hogy melyik öt aszfaltos világbajnoki forduló volt a legszorosabb a történelem során. Rovanpera idei, kevesebb mint 5 másodperces diadala csupán a hatodik helyet foglalná el, következzen tehát öt, ennél is kiélezettebb aszfalton zajlott vb-futam, amelyet a dirtfish.com gyűjtött össze.
5. Német Rally 2003
Győztes: Sébastien Loeb
Különbség: 3,6 másodperc
Második: Marcus Grönholm
Loeb favoritként vágott neki a németországi hétvégének, tekintettel az előző évi győzelmére és a Monte-Carlóban mutatott aszfaltos formájára. Richard Burns az első pár szakaszt követően vezette a versenyt, de később megpördült az esőben és hátrányba került. Csapattársa, Marcus Grönholm azonban lendületbe jött és átvette az első helyet. Loeb a második nap vége felé felzárkózott, majd megelőzte finn riválisát és 5,5 másodperces előnnyel vághatott neki a vasárnapnak.
Grönholm egy sajnálatos hibával kezdte a zárónapot, így újabb 7,4 másodpercet veszített Loebbel szemben. Öt szakasszal a vége előtt összesen 12,9 másodperccel volt lemaradva riválisa előtt. A 206 WRC kormányműve enyhén sérült volt, de Grönholm szerencséjére az időjárás egyre csapadékosabbá vált, amely növelte a finn önbizalmát és elkezdte ledolgozni hátrányát.
Az utolsó szakaszon egészen elképesztő tempót autózva 9,4 másodpercet adott francia ellenfelének, azonban Grönholm túl későn talált magára, így Loeb előnye kitartott és 3,6 másodperccel, de megnyerte a versenyt.
4. Catalunya Rally 2015
Győztes: Andreas Mikkelsen
Különbség: 3,1 másodperc
Második: Jari-Matti Latvala
Érdekesen alakult a spanyol futam 2015-ben, hiszen az eredetileg a második helyért vívott harc döntött végül a győzelem sorsáról.
Az első három helyen Volkswagen Polo R WRC állt, Sébastien Ogier magabiztosan vezetett, mögötte pedig öldöklő csata zajlott a Mikkelsen és Latvala közt a második helyért.
Az utolsó előtti szakaszon Mikkelsennek sikerült átvenni a második helyet Latvalától, de mindössze 1,4 másodperc előnyt tudott kiautózni vele szemben a power stage előtt. Bár Jari-Matti Latvala is mindent beleadott, végül Mikkelsen itt is gyorsabbnak bizonyult, bezsebelve újabb 1,4 másodperc előnyt csapattársával szemben.
Ekkor jött a dráma, ugyanis Sébastien Ogier minden erejével azon volt, hogy újabb rally elsősége mellé még további fontos power stage pontokat is gyűjtsön, de túlvállalta magát és a korlátban kötött ki. Autója olyan súlyosan sérült, hogy feladta a küzdelmeket, így Andreas Mikkelsen ölébe hullott a győzelem, aki életében először diadalmaskodott vb-futamon.
3. Catalunya Rally 2018
Győztes: Sébastien Loeb
Különbség: 2,9 mp
Második: Sébastien Ogier
A verseny utolsó napjára fordulva az első négy helyezettet mindössze 9,8 másodperc választotta el egymástól. Latvala vezetett a Toyota színeiben Ogier M-Sport Fordja, Loeb Citroënje és Ogier csapattársa, Elfyn Evans előtt. Loeb ebben az évben három futamra tért csak vissza a világbajnokság mezőnyébe.
Egyedi gumiválasztásának köszönhetően – ugyanis az éjszakai eső ellenére a kemény keverékű Michelint preferálta a puha helyett – 7,1 másodperces előnyben volt Latvalával szemben úgy, hogy csupán két szakasz volt hátra.
Az utolsó előtti szakaszon Ogier 7,2 másodperccel gyorsabb volt Loebnél, miközben Latvalát egy defekt hátráltatta. A mindent eldöntő utolsó szakaszra Loeb 3,6 másodperces előnnyel érkezett, de Ogier kirobbanó formában autózott és benne volt a levegőben, hogy megelőzi honfitársát.
Bár Ogier valóban hihetetlen tempót diktált a véghajrában, végül ez kevésnek bizonyult, ugyanis alig 7 tizedet tudott faragni hátrányából, így a „beugró” Sébastien Loeb örülhetett a legvégén.
2. Monte-Carlo Rally 2019
Győztes: Sébastien Ogier
Különbség: 2,2 másodperc
Második: Thierry Neuville
Ott Tänak pénteki rossz gumiválasztásának köszönhetően Neuville vezette a versenyt, egészen addig, amíg a 6. szakaszon el nem nézett egy kereszteződést. Ogier kihasználta, hogy belga riválisa hibázott és egészen tetemes 14 másodperces előnyt szerzett.
Az első hely eldőlni látszott, amikor Ogier Citröen C3 WRC-je egyszer csak rejtélyes gázpedálproblémákat produkált, így Neuville megkezdhette a felzárkózást. A power stage-hez érkezve a francia előnyéből nem maradt szinte semmi, 4 tizeddel állt jobban riválisánál és a probléma még mindig jelentkezett autójában.
Elérkezett a mindent eldöntő 16. szakasz, ahol óriási meglepetésre Ogier a hiba ellenére is 1,8 másodperccel gyorsabb volt a Hyundai ászánál, így végül alig több mint két másodperccel, de újra győzni tudott a Montén.
1. Horvát Rally 2021
Győztes: Sébastien Ogier
Különbség: 0,6 másodperc
Második: Elfyn Evans
Minden idők legszorosabb aszfaltos WRC futamához nem is kell olyan nagyon kutakodnunk emlékezetünkben, ugyanis alig 6 tized döntött a 2021-es horvát versenyen. A győzelemért hárman voltak harcban, két toyotás, Sébastien Ogier és Elfyn Evans és a Hyundai i20 Coupé WRC-vel versenyző Thierry Neuville.
Ogier több defektet is összeszedett, az elsőt egy sziklának csapódva a verseny elején, a másodikat, pedig a 13. szakaszon, ami fájó 10,1 másodpercébe került a franciának a szakaszgyőztes Neuville-hez viszonyítva. Evans alig 1 tizedet hozott csak Ogier-hez képest és a szakasz végi interjúban elmondta, hogy sajnálja, hogy nem volt „elég bátor”.
Sébastien Ogier számára a vasárnap sem indult szerencsésen, itt történt ugyanis az emlékezetes eset, mikor az első szakasz felé autózva ütközött egy civil BMW-vel és összetűzésbe keveredett a hatósággal is, akik nem akarták elengedni őt a helyszínről.
Julien Ingrassia ajtaját javítani kellett az eset miatt, Evans pedig ezt kihasználva 3,9 másodperces előnyből várhatta a power stage-et. Elfyn Evans első aszfaltos győzelme felé száguldott, úgy tűnt ezt már senki nem veheti el tőle. Senki, kivéve saját magát, ugyanis a walesi pilóta az utolsó előtti kanyarban óriásit hibázott, aminek köszönhetően Ogier a legvégén fordítva, alig 6 tizeddel nyerni tudott.