A WRC gyártói sürgős lépést remélnek az FIA-tól, azt követően, hogy a Rally1-es autók kipufogója miatt veszélyesen felmelegedett az utastér.
A Rally1-es autók esetében a kipufogó nem hátul engedi ki a gázt, hanem a navigátor oldalán, a jobb oldalon.
Mindez pedig felmelegíti az utasteret, ami szinte már kibírhatatlan a bent ülő versenyzők számára.
Craig Breen elárulta, a szombati 37 km-es Amarante szakaszon, navigátora Paul Nagle néha kénytelen volt felemelni a lábát, mert szinte olvadt a versenycipője.
“Fizikailag nem volt zavaró, de nagyon kényelmetlen volt az autóban a meleg – mondta Craig Breen a Dirtfishnek. – Néhányszor már azt gondoltam, hogy az autó kereke ég, pedig csak Paul cipője olvadt az autóban. Az Amarante szakaszon néha a lábát is fel kellett emelnie, annyira forró volt a padló.”
Thierry Neuville is egyetért Breennel.
“Már az első tesztektől kezdve tudtuk, hogy a kipufogó rendszer problémát okozhat – mondta a Hyundai belga pilótája. – Különösen rossz helyzetben vannak a navigátorok, miután a rendszer az ő oldalukon van kivezetve, ezért azon az oldalon még melegebb van. Péntek délben Ott Tanak, délután pedig a navigátorom, Martijn Wydaeghe küzdött emiatt. Néhány éve már kértük, hogy az ablakokon lévő fóliát hadd lehessen eltávolítani, mert a betűző nap melegét még erősebbé teszi.”
Kalle Rovanpera szerint a nagy meleg már az agy működését is befolyásolja.
“Valóban nagyon meleg van az autóban – mondta a finn toyotás. – Szerintem a csapatoknak és az FIA-nak külön figyelmet kellene erre fordítani, mert az autóban lévő 50-60 fokos hőség már a biztonságot is befolyásolja. Az agy nem képes normális működésre ilyen melegben, és bár fizikailag jó állapotban vagy, az még nem jelent biztonságot.”
Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatvezető-helyettese megerősítette, hogy már folynak a tárgyalások az FIA-vel e kérdésben.
“Mióta először használtuk a Rally1-es autókat, tudtuk ezt a problémát. Ez megerősítésre került a meleg portugál időjárásban, és ez aggasztó a szintén nagyon meleg Szardínia Rally előtt. Még azt sem tartom kizártnak, hogy Kenyában akár a szakasz befejezését is veszélyezteti a versenyzők számára az autóban lévő hőség. Szeretnénk, ha az FIA minél hamarabb megoldást találna erre a problémára.”