Dani Sordo első versenyén indult a Portugál Rally alkalmával a Rally1-es autóval, azonban nagy küzdelmet követően elsőre is dobogón tudott zárni.
Dani Sordo a portugál Power Stage előtt 2,2 másodperccel volt Takamoto Katsuta mögött, azonban az utolsó szakaszon 4,3 másodperccel gyorsabb tudott lenni japán riválisánál, így 2,1 másodperc előnnyel megszerezte a harmadik helyet. Mindezt első versenyén a Rally1-es autóval.
“Dani a szokásos módon végezte munkáját – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatvezető-helyettese a Dirtfishnek. – Egyértelműen jóval kevesebb tapasztalata van, mint riválisainak a Rally1-es autóval. Nagyon következetes és kitartó, sohasem mond nagy dolgokat, mégis szinte minden versenyét komoly eredménnyel tudja befejezni.”
A Hyundai a vasárnapi szakaszokra úgy engedte el spanyol versenyzőjét, hogy utol kell érnie Takamoto Katsutát.
“Egyértelmű volt a cél az utolsó napon: utol kell érni Katsutát. Ehhez minden tőlünk telhetőt megadtunk a számára. Az utolsó szakasz előtt pedig felhívtam és elmondtam Daninak, hogy nem érdekel, hogy mekkora kárt csinál, de meg kell szereznie a harmadik helyet. Ezt is tette.”
Sordo elárulta a hétvégi csapatutasítás nagyon egyszerű volt számára.
“Julien annyit kért tőlem, hogy élvezzem a versenyzést és vezessek legjobb tudásom szerint – mondta a spanyol versenyző. – Azt mondta, ha hibázok is, van még két autónk. Azonban én olyan versenyző vagyok, aki nem töri az autókat, lehet, hogy néha kitörik az autóm kereke, de a bukóketrec nyújtotta biztonságot nem szoktam tesztelni. Vasárnap az utolsó szakasz előtt azt mondtam, hogy eddig élveztem a versenyt, de most megpróbálok egy magasabb szintre lépni.”
Sordo szerint a Power Stage-nek helyet adó Fafe szakaszon minden apró részletnek a helyére kell kerülnie, ahhoz, hogy igazán gyors legyen valaki.
“A Fafe szakasz egy egyszerű szakasz, melyen gyorsan lehet vezetni. Azonban mindig lehet egy picivel jobb teljesítményt nyújtani rajta. Ahhoz, hogy igazán gyors legyél, minden részletnek a helyén kell lennie.”