A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala szerint egy légkondicionáló berendezés lenne a Rally1-es autók utastér melegedésének megoldása.
A Portugál Rallyn erősödött fel igazán az a probléma, hogy a Rally1-es autók kipufogó rendszerének megoldása miatt jelentősen növekedik a hőmérséklet az autókban, különösen a navigátor oldalán.
A Rally Világbajnokság gyártói a probléma sürgős megoldását kérik az FIA-tól, hiszen egyre melegebb versenyek következnek a szezon során, és félő, hogy a hatalmas meleg okoz majd kiesést.
Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője légkondicionáló berendezését javasolja a probléma megoldására.
“A személyes véleményem, hogy egy légkondicionáló rendszer megoldaná a problémát, azonban minden autóba ugyanaz a rendszer kellene – mondta Latvala a Dirtfishnek. – Ugyanolyan modell, ugyanolyan súlyú, és ugyanolyan megoldás kellene minden autóba. Azonban a Szardínia Rally közelsége miatt ki kell valamit találni a légkondicionálás előtt is.”
Latvala javaslatát Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatvezető-helyettese is támogatja, és reális esélyt lát a légkondicionáló rendszer kenyai bevetésére.
“Határozottan egyetértek ezzel a megoldással – ezt már Thierry Neuville mondta. – Hasonló dolgon már régóta gondolkozunk. Szerencse volt, hogy a Portugál Rally szombati és vasárnapi programja során a felhősebb idő miatt kevésbé volt meleg. A péntek azonban mindenki számára nagyon kimerítő volt.”
A Rally Világbajnoki naptárban Szardínia, Kenya és Észtország a következő három verseny, melyek idején ugyancsak nagy meleg várható.