Még tavaly is versenyzett az 1994-es világbajnok Didier Auriol. A 20 WRC futamon győztes francia előbb Lanciával, majd Toyotával érte el legnagyobb sikereit, emellett szinte minden komoly márkával részt vett a világbajnokságon.
Az 1958-ban Montpellierben született Didier Auriol eredeti szakmája mentőautó sofőr volt. Szerencsére a rally felé fordult, egy Simca 1000-rel kezdte. 1984-ben már a Korzika Rallyn indult, mi mással mint egy Renault 5 Turbóval. Meg is lincselték volna a francia szurkolók, ha marad az Opel Kadettnél vagy a Ford Escortnál, amivel 22-23 évesen próbálkozott. Igaz, a Renaultban meg a turbo adta meg magát a negyedik gyorsaságin… Aztán egy évvel később az elektronika. Utána egy MG-vel próbálkozott, amire mai szemmel azt mondhatjuk, hogy csöbörből vödörbe. Akkor ezt még nem tudták, de amikor az MG Metro 64R-en a második gyorsaságin megállt az olajpumpa, Auriol joggal érezhette, hogy a Korzika Rally nem neki való.
Jöttek a sikerek
Szerencsére nem adta fel, az MG is megemberelte magát, és ebben az évben (1986) megnyerte a francia bajnoki címet. Egy évvel később Fordra váltott. Lehet tippelni, hogyan indult az év…. Igen, két kieséssel, egyik rögtön a Montén. Viszont Korzikán végig bírta a Sierra, sőt a Sanremon negyedik lett a WRC mezőnyben. 88-ban pedig megtört az átok, megszülettet az első győzelem, méghozzá a Korzika Rallyn! A navigátor pedig az a Bernard Ocelli volt akivel már a hatodik teljes szezont futották.
Újabb autóváltás, a Ford helyett Lancia Delta Integrale. A sikerek pedig sorra érkeztek. Év végén ötödik lett a világbajnokságon, aztán 1990-ben második, majd a következő két évben harmadik. 1992-ben azzal az 556747-es alvázszámú Integraléval nyerte az 1000 Tó Rallyt és az ausztráliai futamot amivel későb Ranga László is versenyzett.
Újabb autóváltás
Az ekkor már világsztár Auriolt leigazolta a Toyota. 1993-ban még egy futamgyőzelemmel harmadik lett a vb-n, de egy évvel később megcserélődött a két szám, három versenyt nyert és első lett a világbajnokságon.
A Toyota 1995-ös turbóval kapcsolatos botránya viszont Auriol karrierjének is megártott. Ráadásul épp az ő autójában fedezték fel a csalást a technikai ellenőrök.
Egy évvel később végleg elváltak útjaik Ocellivel és a családi problémákkal küzdő navigátort korábban is helyettesítő Denis Giraudet ült be mellé.
A kényszerű szünet után (a Toyotát egy évre kizárták a bajnokságból) a Corolla WRC-vel folytatta. Továbbra is meghatározója volt a WRC mezőnynek, de valami eltört. Három szezon alatt „csak” két versenyt nyert, és 1999-ben amikor a Toyota kiszállt a bajnokságból egy világbajnoki harmadik hellyel zárta ezt a korszakot.
Az utolsó WRC évek
Auriol a Seat-hoz igazolt, de a Cordoba inkább szép volt mintsem gyors, a márka ki is vonult a bajnokságból. Aztán jött egy év a Peugeot 206 WRC-vel, amivel aszfalton még mindig pokoli gyors volt, a csapattár Marcus Grönholm tudna erről mesélni… Az utolsó WRC győzelmét is Peugeot-val szerezte, 2001-ben a Catalunya Rallyt nyerte meg. Utolsó teljes WRC szezonjában a Skoda alkalmazta, előbb Ocatvia WRC-vel, majd a 2003-as szezon második felében Fabia WRC-vel indult.A Fabia fejlesztésében oroszlánrészt vállat, de ezzel a pályafutása a végéhez ért.
Azóta jobbára csak fesztiválokon indul, évente egy-két szereplést vállal csak. Legutóbb Svájcban indult egy versenyen egy Citroen DS3 WRC-vel.