2024. április 15. 04:53

KezdőlapWRCA Toyota, mely megépült, de versenyen már nem tudott indulni

A Toyota, mely megépült, de versenyen már nem tudott indulni

-

A Toyota Gazoo Racing központjában áll az az autó, melyet a 2021-es Rally Világbajnoki szezonra alkotott a japán gyártó, azonban a járvány kitörése miatt már versenyen nem tudott indulni. 

A 2021-es vb szezonra a Toyota egy új WRC-t szeretett volna versenybe állítani, amiről a RallyCafé.hu is időről időre beszámolt. Az autó a korábbi WRC autó alapjául szolgáló modell eggyel későbbi verziójából, a GR Yarisból készült, és minden korábbi tapasztalatot figyelembe véve lett megépítve. 

Fotó: Aki Hietavala

A Toyota GR Yaris WRC-t 2020-ban már tesztelni kezdte a japán gyártó, azonban kitört a világjárvány. 

“A járvány idején nem volt túl ésszerű új autót építeni – mondta Tom Fowler a Rallit.fi oldalnak. – Ha visszaemlékszünk 2020 közepén teljes teszttilalmat vezettek be a világbajnokságon a járvány miatt, előtte pedig csupán négy napon át tudtuk tesztelni a vadonatúj Toyota GR Yaris WRC-t. A tilalom miatt csupán pár hónap alatt kellett volna elkészülnie az autónak, ha 2021-ben használni szerettük volna, ami szinte lehetetlen volt.” 

Fotó: Aki Hietavala

A csapatot azonban már abban a négy napban lenyűgözte az új autó. 

“A négy nap során már sokkal gyorsabb autó lett az új, mint amilyen a régi volt. Nézzük csak meg az autó aerodinamikáját, egészen elképesztő. Az, hogy nem tudott időben elkészülni, épp azért volt szomorú, mert olyan jó lett az új autó. Talán jobb is a világbajnokságnak, hogy ezt az autót sohasem tudtuk versenyen indítani.” 

Amikor kiderült, hogy az autó csupán bemutatóautó lesz, másfél év munkája veszett kárba. 

Fotó: Aki Hietavala

“Azt, hogy mennyi idő alatt lehet megtervezni egy autót, majd megépíteni, igazán akkor tudod meg, amikor egy ilyen munkába belevágsz. Egy WRC autó megépítése hatalmas munka az egész csapatnak. Másfél év alatt sok-sok órát dolgozott mindenki az autón. Nagyon sokáig tart megépíteni egy prototípust is már a tervezőasztalon végzett munka után. Minden alkatrészt meg kell tervezni, le kell gyártani, majd tesztelni kell, és ha nem elég jó, akkor a folyamatot előlről kell kezdeni.” 

Az elvégzett munka azonban mégsem veszett teljesen kárba. 

“Sokat tanultunk au autó megépítése során, amit fel tudtunk használni a jelenlegi, Rally1-es autó megépítésénél. A tapasztalatokat pedig az új autó fejlesztésénél is felhasználtuk.” 


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss