hétfő, szeptember 26, 2022
KezdőlapWRCMelyik Skoda WRC-t szerette leginkább Kopecky? 

Melyik Skoda WRC-t szerette leginkább Kopecky? 

-

- Hirdetés -

Jan Kopecky neve összenőtt a Skodáéval, hiszen egész karrierje során a cseh márkával versenyzett. No, de melyik Skoda WRC is tetszett neki a legjobban? 

Jan Kopecky 2001-ben 19 évesen A7-es Skoda Octaviával kezdte karrierjét, majd egy évvel később már Toyota Corolla WRC-vel, és Ford Focus WRC-vel folytatta karrierjét, 21 éves azonban visszatért a cseh gyártó autójához és a Skoda Matador Team-mel Evo3-as Octavia WRC-vel többek között az Eb-n állt rajthoz. 2003 végén azonban már a Fabia WRC-vel folytathatta karrierjét, mellyel 2005-ben a Rally Világbajnokságon is bemutatkozhatott a Skoda gyári csapatában, ahol egészen 2007 végéig versenyezhetett. 2006-ban a Spanyol Rallyn, valamint 2007-ben a Német Rallyn is egészen az ötödik helyig repítette a Fabia WRC-t. 

- Hirdetés -

“A Skoda WRC autói közül elsőként az Octavia WRC-t kell megemlítenem – mondta Jan Kopecky. – Ez az autó eleinte problémás volt, de a fejlesztéseknek köszönhetően sokkal jobbak lettek, különösen megbízhatóság terén. Aztán következett a Fabia WRC, mely sokkal precízebb volt, nem volt olyan hosszú, mint az Octavia. Ez az autó tetszett leginkább a Skoda WRC-i közül. Az autó a legjobb teljesítményét alsó fordulaton adta le leginkább, ami nagyon jó volt a kanyarokban. Jó beállítással szinte repült a kanyarokban, különösen aszfalton, nagyszerűen reagált minden kormánymozdulatra. 2004-ben majdnem 4 perccel vertük a Barum Rallyn a Ford Focus WRC-ket. A Fabia nagyon erős volt, de a megbízhatóság terén voltak problémák vele.” 

Fotó: Jan Kopecky

Később azonban ezen a téren is javult az autó. 

- Hirdetés -

“Mielőtt megszűnt volna Csehországban a hivatalos gyári csapat a gyár segítségével sikerült javítani a Fabia megbízhatóságán. Különösen az aktív differenciálművek lassú hidraulikáját sikerült megoldani. Mindkét tengelyen állandó nyomást alkalmaztunk, csak a középső differenciálművet hagytuk aktívan. Az utolsó versenyeken pedig mechanikus differenciálművet használtunk elől és hátul. A Fabia szinte élt a kezeim között az újításokkal, így sikerült 2006-ban a Spanyol Rallyn az ötödik helyen végezni. 2007-ben a Madrid Rallyra még Carlos Sainz is kölcsönkért egy autót és egy rossz szava sem volt rá. A Fabia WRC-nek köszönhetően a Skoda Motorsport általános hozzáállása is megváltozott a fejlesztések terén.” 

- Hirdetés -

Friss