Történelmi sikert aratott a Hyundai Motorsport az Acropolis Rallyn, melyen versenyzői végeztek a dobogós helyeken. Az eredménnyel pedig ismét nyílttá vált a világbajnoki címekért folyó küzdelem.
Péntek – M-Sport dominancia
Jókora meglepetés született az Acropolis Rally első napján, melyen a csütörtöki athéni Olimpiai Stadionban rendezett szuperspeciált még Thierry Neuville nyerte.
Pénteken hat szakasz várt a mezőnyre öt különböző pályán, melyeken az M-Sport versenyzői tudtak dominálni. Azt talán többen remélték, hogy Sébastien Loeb ismét megmutatja, hogy 48 évesen is versenyképes tud lenni, arra azonban jóval kevesebben számíthattak, hogy a kilencszeres rally világbajnoknak éppen honfi – és csapattársa, Pierre-Louis Loubet lesz egyik legfőbb riválisa.
Loeb már a pénteki első szakaszt megnyerve átvette a vezetést, melyet a délutáni első szakaszig tudott megtartani. Akkor azonban egy hajtűben túl rövidre vette a féktávot és tolatnia kellett. A szakaszon pedig Pierre-Louis Loubet megszerezte karrierje első részsikerét, amivel összetettben is az élre állt. A fiatal francia versenyző az ezt követő szakaszon újabb szakaszgyőzelemmel tovább növelte előnyét.
A napot azonban mégis Loeb zárta élen, miután Loubet szervokormány probléma miatt vesztett pár másodpercet, azonban még így is a második helyen tudott állni a nap végén, így az M-Sport kettős vezetéssel zárt.
Esapekka Lappi tudta leginkább tartani a fordos versenyzőkkel a tempót és a napot így a harmadik helyen fejezte be, hátránya azonban csak 8.7 másodperc volt, így lőtávolban maradt az első helyet tekintve.
A Hyundai versenyzői, Thierry Neuville és Dani Sordo következtek a dobogósok mögött, a belga versenyző az elsők között rajtolt és autójával sem volt elégedett.
Ott Tanak bár jól kezdett pénteken, végül a nap felét a hibrid rendszer nyújtotta plusz erő nélkül kellett teljesítenie, amivel csupán a hatodik helyen állt.
Elfyn Evans ugyancsak sokat küzdött autójával és Gus Greensmith mögött, de a takarító szerepét betöltő vb éllovas Kalle Rovanpera előtt zárta a napot a nyolcadik helyen.
A nap egyetlen drámai pillanatát Craig Breen okozta, aki a pénteki harmadik szakaszon szerzett defektet és megállt kicserélni kerekét, így 2 percet vesztett és a napot csak a 11. helyen fejezte be.
Szombat – Ford után Hyundai dominancia
Az M-Sport fantasztikus hétvégéje két szakasz alatt a semmibe veszett, miután Sébastien Loeb a maratoni, 33.2 km-es szakaszt követően kiállni kényszerült az élről generátorszíjprobléma miatt, míg Pierre-Louis Loubet defektet szedett össze a második szakaszon, amivel a hetedik helyig csúszott hátra.
A fordos csapat problémái után Thierry Neuville vette át a vezetést, és bár Esapekka Lappi még a nap első körében a második helyen tudott állni, a délutáni második szakaszon kiállni kényszerült műszaki hiba miatt, így a belga versenyző mögé Ott Tanak és Dani Sordo lépett. A versenyen tehát hármas Hyundai vezetés alakult ki.
A nap során minden szakaszt a koreai gyártó versenyzői nyertek, Neuville 3-at, Tanak 2-öt, míg Sordo 1-et.
A nap végén Thierry Neuville kényelmes 27.9 másodperces előnnyel vezetett Tanak előtt, ugyanakkor Dani Sordot csupán 7.1 másodpercre követte Elfyn Evans.
Pierre-Louis Loubet vélhetően a nap elején nagyon elégedett lett volna, ha ő áll az M-Sport versenyzői közül a legjobban, azonban azzal már kevésbé, hogy mindezt az ötödik helyen állva mondhatja el. Pedig ez volt a helyzet, ugyanis Gus Greensmith műszaki hiba miatt a délutáni első szakaszon kiesett, a privát Jourdan Serderidis pedig már a szakasz rajtjáig sem ért délután a Puma műszaki hibája miatt.
Craig Breen ugyanakkor a szombati hat szakasz során a hatodik helyig tudott előre lépni.
Takamoto Katsuta a hetedik helyen állt a második nap végén, miután neki is problémája akadt a hibrid rendszerrel, valamint forgást és kisebb kicsúszást is bemutatott a nehéz szakaszokon.
Kalle Rovanpera szombaton igyekezett ledolgozni pénteken összeszedett hátrányát, azonban a délelőtti második szakaszon autójának hátuljával egy fának csapódott, majd sérült felfüggesztéssel és gyakorlatilag a Toyota hátulja nélkül kellett még egy szakaszt teljesítenie. Az elvesztett idő után pedig bár versenyben maradt, csupán a Power Stage-en maradt esélye a pontszerzésre.
Vasárnap – Történelmet írt a Hyundai
A záró nap három szakaszán az volt a kérdés, hogy a Hyundai megkéri-e Thierry Neuville-t, hogy a bajnokságban jobban álló Ott Tanaknak adja a győzelmet, vagy sem. Továbbá az is kérdés volt, hogy Dani Sordo megtudja-e őrizni dobogós helyét.
Ez azonban már az első szakasz előtt eldőlt, miután Elfyn Evans turbóhiba miatt már nem jutott el a rajtig. Ezzel a Hyundai hármas győzelme is bebiztosítottnak volt tekinthető.
A koreai gyártó a napi nyitó szakaszt követően pedig megkérte versenyzőit, hogy lassítsanak és biztonságos vezetéssel, a pozícióikat megőrizve teljesítsék a verseny további két szakaszát.
Így a győzelmet végül Thierry Neuville szerezte meg, aki a tavalyi Spanyol Rallyt követően tudott ismét nyerni Ott Tanak és Dani Sordo előtt.
A Power Stage-en Tanak volt a leggyorsabb Rovanpera, Breen, Greensmith és Lappi előtt.
Takamoto Katsuta bár fának csapta autója hátulját a Power Stage-en, végül egy defekttel megúszta és megtartotta hatodik pozícióját.
A Hyundai sorozatban harmadik és idei negyedik győzelmével pedig történelmet írt, első hármas sikerét aratta, ami után a gyártók bajnokságában is 63 pontra megközelítette a Toyotát, így nyíltabbá vált a gyártók bajnoki címéért folytatott harc.
A pilóták bajnokságában Ott Tanak a második pozícióval, valamint a Power Stage megnyerésével 53 pontra tudta csökkenteni hátrányát Kalle Rovanpera mögött, így az észt versenyző is látótávolságba került a finn toyotás mögött.
A WRC2 versenyét Emil Lindholm nyerte Nikolay Gryazin és a ciprusi Alexandros Tsouloftas előtt. Yohan Rossel a Power Stage-en borult és a harmadik helyről kiesett.
A világbajnokság következő versenyét három hét múlva Új-Zélandon rendezik.
Acropolis Rally, nem hivatalos végeredmény
1 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 3:34:52.0
2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +15.0
3 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +1:49.7
4 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +3:42.2
5 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +4:09.0
6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +6:21.1
7 #25 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +7:46.6
8 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +8:22.7
9 #50 Alexandros Tsouloftas / Ross Whittock (CYP) VW Polo GTI R5 (WRC2) +10:53.8
10 #24 Eyvind Brynildsen / Roger Eilertsen (NOR) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +10:56.7
Az Acropolis Rally menetrendje (magyar idő szerint):
09.08., csütörtök
19:08 SS1 Olympic Stadium 1.95 km Neuville 1:58.4 / 1. NEUVILLE 2. Suninen 3. Sordo
09.09., péntek
6:53 SS2 Loutraki 1 17.95 km Loeb 12:26.8 / 1. LOEB 2. Tanak 3. Neuville
7:46 SS3 Harvati 14.42 km Loeb 10:34.8 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
10:29 SS4 Loutraki 2 17.95 km Loeb/Lappi 12:06.9 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
12:12 SS5 Dafni 13.99 km Loubet 7:55.6 / 1. LOUBET 2. Loeb 3. Lappi
14:15 SS6 Livadia 21.03 km Loubet 13:01.3 / 1. LOUBET 2. Lappi 3. Loeb
16:53 SS7 Bauxites 22.97 km Loeb 13:50.5 / 1. LOEB 2. Loubet 3. Lappi
09.10., szombat
7:33 SS8 Pyrgos 1 33.20 km Tanak 25:06.1 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
8:34 SS9 Perivoli 1 17.42 km Neuville 14:54.7 / 1. NEUVILLE 2. Tanak 3. Lappi
10:08 SS10 Tarzan 1 23.37 km Neuville 17:13.6 / 1. NEUVILLE 2. Lappi 3. Tanak
13:33 SS11 Pyrgos 2 33.20 km Neuville 24:54.1 / 1. NEUVILLE 2. Lappi 3. Tanak
14:34 SS12 Perivoli 2 17.42 km Sordo 14:50.1 / 1. NEUVILLE 2. Tanak 3. Sordo
16:08 SS13 Tarzan 2 23.37 km Tanak 16:50.8 / 1. NEUVILLE 2. Tanak 3. Sordo
09.11., vasárnap
08:08 SS14 Elefterochori 1 16.90 km Tanak 10:05.3 / 1. NEUVILLE 2. Tanak 3. Sordo
09:11 SS15 Rengini 11.26 km Neuville 8:00.6 / 1. NEUVILLE 2. Tanak 3. Sordo
12:18 SS16 Elefterochori 2 16.90 km Tanak 9:54.5 / 1. NEUVILLE 2. Tanak 3. Sordo